fbpx

Obecnie w biznesie liczy się czas i mobilność. Firmy coraz bardziej doceniają rozwiązania, dzięki którym ich pracownicy mogą wykonywać obowiązki z dowolnego miejsca i jednocześnie uczestniczyć w zadaniach realizowanych przez przedsiębiorstwo.

Świadomość niezbędności takich aplikacji jeszcze bardziej wzrosła w czasach pandemii. Jednym z takich rozwiązań jest pakiet od firmy Google.

G Suite – jak to działa?

G Suite to pakiet rozwiązań przeznaczonych dla firm, ale również dla użytkowników indywidualnych. Oprogramowanie wyróżnia się przede wszystkim tym, że możesz z niego korzystać z dowolnego miejsca na świecie, gdzie masz dostęp do internetu. Za jego powstanie odpowiada firma Google, a wszystko zaczęło się w 2006 roku, kiedy właściciel najpopularniejszej na świecie przeglądarki uruchomił Gmail for Your Domain, czyli testową usługę. Jeszcze w tym samym roku użytkownicy mogli już korzystać z darmowego pakietu oprogramowania dla firm, czyli z Google Apps for Your Domain, w skład którego wchodził m.in. Gmail czy Kalendarz Google. Jak na tamte czasy zestaw ten był atrakcyjny, ale skromny, biorąc pod uwagę to, co jest dostępne w ramach tego pakietu obecnie. W kolejnym roku pojawiła się już płatna wersja oprogramowania, czyli Google Apps Premier Edition. Następne lata upłynęły pod znakiem dalszego rozwoju pakietu. Zmieniała się jego dostępność – płatny pakiet był coraz bogatszy, a coraz mniej funkcji dostępnych było za darmo.

G Suite to przede wszystkim zestaw rozwiązań do pracy zespołowej, który ułatwia wykonywanie zadań. Pracownicy mają dostęp do danych z różnych miejsc, mogą wspólnie edytować pliki, dodawać komentarze czy uwagi. Obecnie do pakietu G Suite zalicza się:

  • Gmail – czyli najpopularniejsza poczta na świecie. Jak twierdzi Google, liczba użytkowników tej usługi przekracza miliard. Mowa tutaj o wszystkich korzystających, a nie tylko o tych, którzy są abonentami G Suite. W Gmailu możesz mieć adres e-mail we własnej domenie, nielimitowaną przestrzeń na dane (w zależności od pakietu), nie otrzymujesz reklam (od dostawcy usługi), a poczta jest wciąż rozwijana i oferuje wszystko to, co może ci się przydać.
  • Google Drive – czyli dysk w chmurze. Jest to powierzchnia, którą możesz wykorzystać na kopie zapasowe plików, ale przede wszystkim są tam zapisywane dane, nad którymi pracujecie w ramach pakietu. Masz do dyspozycji 30 GB miejsca na dane w pakiecie Basic, a w przypadku opcji Bussines – 1 TB na użytkownika, jeśli jest ich nie więcej niż 5, natomiast przy większej ich liczbie powierzchnia jest nielimitowana.
  • Cloud Search – wygodna wyszukiwarka, która nie jest dostępna w pakiecie Basic. Z jej pomocą możesz łatwo przeszukiwać pliki, z których korzystasz w ramach G Suite.
  • Programy biurowe – masz do dyspozycji edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny czy aplikację do tworzenia prezentacji, ale to nie wszystko. Możesz z nich korzystać przez przeglądarkę, nie musisz instalować na dysku dodatkowego oprogramowania. Wielu użytkowników może jednocześnie tworzyć np. plik tekstowy, dodawać w nim komentarze, a co więcej, plik ten może być również dostępny dla osób z zewnątrz, o ile nadasz odpowiednie uprawnienia dostępu.
  • Google Sites (Witryny) – dzięki tej usłudze bardzo szybko, łatwo i bez specjalistycznej wiedzy możesz stworzyć własną stronę internetową.

W przypadku konta Business wrażenie na pewno robi możliwość odzyskania danych w nieograniczonym czasie. Dla opcji Basic jest to 25 dni. Usługę wykupujesz dla określonej liczby użytkowników i nie ma takiej możliwości, żebyś wybrał tylko część aplikacji. Oczywiście po zakupie nie masz obowiązku korzystania ze wszystkich elementów zestawu. G Suite jest wciąż rozwijany i ma groźną konkurencję w postaci pakietu Office 365 od Microsoftu. Opinie na temat tego, które z tych rozwiązań jest lepsze, są podzielone. Przetestuj i zdecyduj, co sprawdzi się lepiej w twoim przypadku.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies.

Aby dowiedzieć się więcej poznaj Politykę prywatności oraz Politykę cookies.