fbpx

Własna firma?

Wszystko, co musisz wiedzieć.

Jak założyć firmę „krok po kroku”

Jak dobrze zaprojektować etykietę produktu?

Etykieta, poza funkcją informacyjną, spełnia także kilka innych zadań. Pomysłowo zaprojektowane znakowanie produktu to też dobry sposób na zdobycie uwagi konsumenta, a także swoista wizytówka przedsiębiorstwa. Jak dobrze zaprojektować treść, by spełniała wszystkie swoje założenia?

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie

Jednym z podstawowych zadań etykiety jest zwrócenie na siebie uwagi klienta. Odbywa się to na identycznych zasadach, jakie panują w społeczeństwie – aby zrobić dobre wrażenie, wystarczy kilka sekund. I tutaj również można zrobić je tylko raz. Zainteresowanie konsumenta można zdobyć nie tylko ciekawą grafiką i przemyślaną treścią. Istotne jest samo rozmieszczenie tekstu, a nawet czcionka.

Klient szczegółowo ocenia wygląd etykiety i opakowanie produktu. Treść, poza wartością merytoryczną, powinna być przede wszystkim czytelna, aby konsument z łatwością znalazł interesujące go informacje.

Spójność z polityką firmy

Warto zadać sobie trochę trudu i znaleźć sposób na oryginalną etykietę, która będzie wyróżniać się na tle konkurencji. Minimalizuje się wówczas ryzyko, że spośród wielu produktów, które wyglądają niemal tak samo, konsument i tak sięgnie po asortyment, który zna najlepiej. Będąc konsekwentnym w swoich działaniach, bardzo dobrym rozwiązaniem jest stworzenie etykiety, której grafika będzie spójna z identyfikacją wizualną marki. Dzięki temu produkt będzie nie tylko rozpoznawalny, ale też z czasem przyczyni się do zwiększenia obrotów w firmie.

Nawiązać więź z klientem

Istnieje wiele sposobów na to, by przybliżyć konsumentom filozofię swoich produktów. Jedną z takich okazji stwarza etykieta. Odpowiednio zagospodarowana przestrzeń i rozmieszczenie treści wraz z chwytliwym hasłem o wiele bardziej przemawiają do konsumenta, niż nudna i powtarzalna nalepka. Warto oprócz niezbędnych informacji umieścić choćby znaczek nawiązujący do troski firmy o środowisko (o ile takowe działania faktycznie podejmowane są przez przedsiębiorstwo).

Parametry techniczne

Gdy dobrze zaprojektowana etykieta spełnia swoje zadanie, czas na jej wydruk. Niemal w każdym przypadku najlepiej skorzystać z usług firmy zewnętrznej, takiej jak drukarnia etykiet https://etyfol.pl/. Obsługa firmy jest w stanie udzielić wielu praktycznych wskazówek, dzięki którym etykieta będzie prezentować się jeszcze bardziej estetycznie i na pewno przykuje wzrok konsumenta.

Solidna firma dysponuje wiedzą, o której właściciel swoich produktów niekoniecznie musi mieć pojęcie. Dzięki wspólnym ustaleniom zleceniodawca zdobędzie informację o precyzyjnych wymiarach etykiety, rodzaju zastosowanego materiału oraz kleju, który zapewni trwałość. Niemniej ważna jest jakość nadruku, będąca najistotniejszym nośnikiem informacji dla klienta.

Dobrze przygotowany projekt etykiety bez wątpienia wymaga kreatywności i czasu. Nie bez znaczenia jest też znajomość przepisów prawnych, regulujących konkretną treść oraz wszelkie oznaczenia. Jeśli uda się połączyć wszystko w całość, efektem będzie widoczna i czytelna etykieta, która zwraca na siebie uwagę.

News, czyli aktualności ze świata małego biznesu:

Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies.

Aby dowiedzieć się więcej poznaj Politykę prywatności oraz Politykę cookies.