Młody przedsiębiorca

Milenialsi (urodzeni między 1984 a 1997 r.) stają się nową generacją przedsiębiorców, która zmienia podejście do prowadzenia biznesu. 

By jak najlepiej poznać sposoby zachowania Pokolenia Y w biznesowym środowisku, Sage przeprowadziło badanie wśród 7400 z nich prowadzących działalność gospodarczą na całym świecie. Najważniejsze wnioski, do jakich doszli badacze związane są z trzema obszarami: tzw. work-life balance, wykorzystaniem technologii oraz zmianami rynku pracy i sposobu zarządzania zasobami ludzkimi.

 

Równowaga między życiem prywatnym a zawodowym

Pokolenie Y nie dąży za wszelką cenę do zysku i powiększania zasobów materialnych. Jak wynika z badania, aż 66% badanych uważa, że życie prywatne jest istotniejsze od pracy, a 25% już teraz myśli o wcześniejszym przejściu na emeryturę.

 

Nie tylko nowe technologie

Milenialsi technologię wykorzystują jako pomoc w realizacji celów biznesowych, ale nie główny ku temu środek. Prawie 60% z badanych uważa, że osiągnęliby sukces nawet, gdyby wiele rozwiązań technologicznych nie było dostępnych, a ponad 50% z nich z powodzeniem mogłaby prowadzić działalność korzystając z technologii sprzed 20 lat.

 

Nowe myślenie o relacjach między szefem a pracownikami

Przedsiębiorcy z Pokolenia Y zmienią podejście do wykorzystania zasobów ludzkich w firmie. Stawianie na work-life balance, duża rola wartości społecznych wpływają znacząco na zmiany środowiska pracy. 69% respondentów wskazało, że motywuje ich czynienie dobra na rzecz społeczności. Zdecydowana większość zrezygnowałaby również z korzyści finansowych gdyby ich osiągnięcie wiązało się z działaniem wbrew zasadom etycznym i własnym systemem wartości. 

 

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna