E-mail w marketingu

Email marketing jest nawet do 40 razy bardziej skuteczny w zdobywaniu klienta niż social media. Z kolei jednym z głównych celów przedsiębiorstw jest zdobywanie nowych klientów i zwiększanie przewagi rynkowej. Jest to istotny argument dlaczego MŚP powinny korzystać z tego kanału.

Zobacz jeszcze kilka innych powodów, dla których warto zainwestować w email marketing. 

1. E-mail marketing buduje relację

Tylko 2% odwiedzających stronę jest gotowych na zakup produktu lub usługi firmy. Dlatego od samego początku zachęcaj potencjalnego klienta, by pozostał z Tobą w kontakcie. Możesz to zrobić, umieszczając w widocznym miejscu na stronie, zapis do newslettera. Dodaj kilka bodźców, które spowodują, że odwiedzający stronę pozostawi do siebie kontakt.

Jednak zdobycie adresu to dopiero początek. Treść przygotowanych newsletterów powinna stanowić wartość dla odbiorców. W zależności od branży w jakiej działasz mogą to być:

  • ciekawostki z branży,
  • informacje o postępach np. w wypuszczeniu nowego produktu na rynek, 
  • rabaty na produkty,
  • poradniki, PDF’y whitepapery, webinary - rzeczy, które ułatwią pracę Twoim subskrybentom.

 

2. Łatwość wdrożenia i analizy efektów

MŚP charakteryzują się dużą dynamiką. Tego rodzaju firmy nie posiadają jeszcze rozbudowanej struktury, by do każdego zadania mogła być dedykowana osoba. Często jeden pracownik łączy np. działania sprzedażowe i marketingowe. W tym przypadku prostota wdrożenia e-mail marketingu przemawia na jego korzyść. Każda wysłana kampania generuje specjalny raport, dzięki któremu w łatwy sposób zanalizujesz wyniki i tym samym osiągniesz lepsze wyniki w przyszłości.

Przykładowy raport

E-mail marketing przeżywa swój renesans i coraz rzadziej jest kojarzony ze spamem. Aż  61% konsumentów lubi otrzymywać maile marketingowe przynajmniej raz w tygodniu. Pamiętaj zatem, że klienci chcą być w kontakcie z marką i warto to umiejętnie wykorzystać.

3. Wysoki zwrot z inwestycji

E-mail marketing to wzrost z inwestycji (ROI) nawet na poziomie 3800%. Oznacza to, że każda złotówka zainwestowana w ten kanał to 38 zł zysku dla firmy. Biorąc pod uwagę, że MŚP nie posiadają ogromnych budżetów na promocję, warto przekierować działania marketingowe na m.in. efektywne budowanie listy subskrybentów. Jest to też stosunkowo tanie narzędzie. Co prawda e-mail marketing to bieg długodystansowy i zebranie znacznej bazy zajmuje trochę czasu, to jednak wyniki jakie przynosi są tego warte. 

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna