Własna firma?

Wszystko, co musisz wiedzieć.

Jak założyć firmę „krok po kroku”

Centrale telefoniczne tylko dla dużych firm – prawda czy mit?

Wśród przedsiębiorców panuje przekonanie, że na centrale telefoniczne mogą pozwolić sobie jedynie duże firmy lub korporacje. Ta powszechna opinia związana jest z brakiem wiedzy na temat najnowszych technologii oraz przesadzonym mniemaniem o kosztach generowanych przez tradycyjne centrale. Warto jednak wiedzieć, że nie wszystkie centrale telefoniczne to montowany w firmie sprzęt fizyczny wymagający odpowiedniej obsługi. Istnieje jeszcze jeden rodzaj central, który wydaje się odpowiedni dla mniejszych firm: centrale hostowane.

 

Tradycyjny telefonCentrale telefoniczne fizyczne i hostowane

Podstawową  i w zasadzie jedyną różnicą między tymi dwoma typami central jest sposób ich instalacji i późniejszego funkcjonowania. Centrala fizyczna instalowana jest w siedzibie firmy jako urządzenie stacjonarne, centrala hostowana funkcjonuje całkowicie w chmurze obliczeniowej. Wszystkie funkcje dostępne są online, za pośrednictwem sieci, bez instalowania żadnych urządzeń czy konieczności specjalistycznej ich obsługi.

Centrale dla dużych firm

Nie bez powodu centrale fizyczne (np. centrala Call-Ex marki Datera) są rozwiązaniem preferowanym przez duże firmy. Wiąże się to z większą ceną początkową – konieczna jest bowiem opłata za sprzęt i jego montaż. Jednakże później przedsiębiorca nie ponosi już żadnych okresowych kosztów związanych z funkcjonowaniem centrali. Zakup centrali fizycznej gwarantuje mu całkowitą niezależność i kontrolę nad systemem. Jest to również inwestycja przyszłościowa: zakupiony sprzęt można modyfikować i dostosować do potrzeb firmy, poprzez zakup odpowiednich modułów.

Centrale dla małych firm

Centrale hostowane, takiej jak Call-Ex Cloud to rozwiązanie dedykowane dla mniejszych firm, które nie mogą pozwolić sobie na wygospodarowanie środków na zakup czy przestrzeni na instalację sprzętu. Centrala działająca w chmurze jest również dla tego typu przedsiębiorstw łatwiejsza do utrzymania: koszty systemu ograniczają się do opłaty abonamentowej. Przedsiębiorca w dalszym ciągu może ją rozbudowywać i modyfikować – jednak zamiast urządzeń inwestuje on w kolejne, wybrane przez niego pakiety.

Nic nie stoi więc na przeszkodzie, by centrale telefoniczne pojawiały się zarówno w małych, jak i dużych firmach – wystarczy jedynie wiedzieć czego szukać. 

News, czyli aktualności ze świata małego biznesu:

Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies.

Aby dowiedzieć się więcej poznaj Politykę prywatności oraz Politykę cookies.