Własna firma?

Wszystko, co musisz wiedzieć.

Jak założyć firmę „krok po kroku”

O czym należy pamiętać planując otwarcie salonu urody?

W ostatnich latach branża hair & beauty bardzo dynamicznie się rozwija. Choć salonów urody jest coraz więcej, stale wzrasta także zainteresowanie ich usługami, dzięki czemu otwieranie nowych placówek wciąż jest opłacalne.

Dobry start na rynku wymaga jednak odpowiedniego przygotowania. Składa się na niego wiele elementów - związanych z zarządzaniem firmą, działaniami promocyjnymi czy obsługą klientów. Choć to kwestie z pozoru od siebie niezależne, to właśnie ich połączenie pozwala na zbudowanie skutecznego, odnoszącego sukcesy biznesu. Podpowiadamy zatem, o czym warto pamiętać, planując stworzenie własnego salonu urody.

Sprytne zarządzanie

Lista zadań właściciela czy managera salonu fryzjerskiego, gabinetu kosmetycznego czy SPA jest niezwykle długa. Niestety zdarza się, że 24-godzinna doba nie wystarcza na załatwienie wszystkich spraw. Receptą na ten problem jest nowoczesny system do zarządzania, który pozwala na usprawnienie, a nawet automatyzację części obowiązków. Dobre, kompleksowe oprogramowanie, jak na przykład Versum, zapewnia ułatwienia w niemal wszystkich aspektach funkcjonowania salonu: od planowania czasu, przez obsługę klientów i kontrolę magazynu, po rozliczenia.

Obecność w sieci

Ogromna część naszego życia toczy się dziś w internecie. Dlatego tak ważne jest, aby firma była tam obecna. W przypadku salonu beauty świetne rozwiązanie stanowi własna wizytówka w portalu do rezerwacji online - Moment.pl. Gwarantuje on dostęp do szerokiego grona potencjalnych klientów, a także umożliwia budowanie pozytywnego wizerunku - poprzez gromadzenie wiarygodnych opinii dotychczasowych klientów. To także znaczne udogodnienie dla klientów, którzy zyskują możliwość komfortowego umawiania wizyt przez internet - przez całą dobę, z dowolnego urządzenia z dostępem do sieci.

Aktywność w social media

Poruszając temat obecności w wirtualnym świecie nie można zapomnieć o mediach społecznościowych. To potężne kanały komunikacji z klientami - niezwykle pomocne i pozwalające na tanią, a nawet bezkosztową promocję firmy i jej usług. O ich stworzeniu warto pomyśleć jeszcze przed otwarciem salonu - tak, aby potencjalni klienci wiedzieli o jego istnieniu, gdy będzie gotowy na ich przyjęcie. Gdy biznes rozpocznie już swoją działalność, na profilach można zamieszczać najróżniejsze materiały, takie jak:

  • nowinki z życia salonu,
  • zdjęcia “przed i po” czy filmy z przebiegu usług,
  • informacje o nowościach i promocjach,
  • porady, które dodatkowo wzmocnią autorytet salonu w oczach odbiorców.

Niezawodna baza klientów

Baza klientów wzbogacona o historię wizyt pozwoli przenieść jakość obsługi na najwyższy poziom, a jednocześnie ułatwi komunikację. To ważne, aby zbierać dane kontaktowe osób odwiedzających salon i tworzyć elektroniczne notatki z informacjami na temat wizyt, charakterystycznych cech klientów (np. alergie) czy kupowanych przez nich produktów i usług. Budujemy w ten sposób niezawodną skarbnicę wiedzy, dzięki której będziemy w stanie spełniać nawet najwyższe oczekiwania i zapewniać najlepszą możliwą obsługę.

Perfekcyjna komunikacja

Regularna komunikacja z klientami jest niezwykle ważna, ponieważ pomaga budować ich lojalność  i wzmacniać pozytywne relacje. Wbrew pozorom nie trzeba poświęcać wiele czasu, aby odpowiednio zadbać o tę kwestię. Cały proces ułatwią (a nawet częściowo zautomatyzują) narzędzia komunikacyjne dostępne w systemie do zarządzania. Wiadomości masowe pozwolą na szybką wysyłkę SMSów czy maili do wszystkich lub wybranej grupy klientów z bazy, a tak zwany marketing automatyczny w określonym przez Ciebie czasie samodzielnie roześle do odpowiednich osób zaplanowane komunikaty.

Dobre przygotowanie do stworzenia własnego salonu urody może znacznie ułatwić zarówno start, jak i późniejszy rozwój firmy. Dlatego warto korzystać z ułatwień dostarczanych przez narzędzia, takie jak system do zarządzania salonem Versum czy platforma rezerwacji online Moment.pl. Z nimi każde wyzwanie będzie łatwiejsze, a droga do sukcesu znacznie krótsza. Powodzenia!

News, czyli aktualności ze świata małego biznesu:

Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies.

Aby dowiedzieć się więcej poznaj Politykę prywatności oraz Politykę cookies.