Własna firma?

Wszystko, co musisz wiedzieć.

Jak założyć firmę „krok po kroku”

Pozycjonowanie strony firmowej – jak to zrobić

Strona internetowa firmy to bardzo ważna rzecz. Jeśli zależy Ci na stworzeniu miejsca, w którym klienci dowiedzą się o Twoich usługach, musisz pamiętać o SEO, czyli optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Oznacza to, że Twój strona musi odpowiadać na pytania, które użytkownicy zadadzą wpisując w okno wyszukiwarki. Zobacz jak łatwo wprowadzisz SEO i wypozycjonujesz swoją stronę zrobioną w WebWave.

Frazy, które wpiszą Twoi przyszli klienci

Kolejnym krokiem pracy przy pozycjonowaniu Twojej strony internetowej jest wybór fraz, które najlepiej opiszą to, czym zajmuje się moja firma. Zastanów się nad tym, jakie pytania mogą wpisać w wyszukiwarkę Twoi potencjalni klienci. Jeśli prowadzisz biznes lokalny, na przykład wulkanizację, to pamiętaj, żeby dodać nazwę miasta lub okolicy, w której działasz.

Dzięki temu Twoja strona będzie dobrze odpowiadała na zapytania wyszukiwarki. A Twoi klienci znajdą Cię łatwiej. Idealnie jest pozycjonować całą stronę na pięć-sześć fraz. To pozwoli Ci się skupić na pozycjonowaniu i nie będziesz się rozdrabniać. Praca z większą liczbą słów kluczowych może być zbyt angażująca.

Tytuł i opis strony

Odpowiednie frazy muszą się znaleźć się w tytule i opisie strony. Oba te pola są odczytywane jako pierwsze przez wyszukiwarki internetowe i to w nich powinny znaleźć się najważniejsze informacje o Twojej firmie. Tytuł strony powinien mieć do 160 znaków, a opis strony – do 320. To niewiele, ale tyle wystarczy, żeby stworzyć opis, który będzie zawierał wszystkie potrzebne frazy i informacje. I zaciekawi klientów.

Poza nazwą Twojej firmy warto umieścić w tytule strony najważniejsze usługi, które świadczysz. Na przykład wulkanizator, który ma swój zakład w Kaliszu, powinien mieć w tytule strony „(nazwa firmy) – wulkanizacja Kalisz. Sprzedaż i wymiana opon, usługi wulkanizacyjne, wyważanie elektroniczne kół, pomoc dojazdowa”. To raptem 128 znaków, a zawiera kilka fraz, które użytkownicy wpiszą w wyszukiwarkę, gdy szukają wulkanizatora w okolicy Kalisza. Do tego opis strony pozwoli Ci lepiej pokazać to, co robisz. W nim też możesz zawrzeć frazy kluczowe!

Pamiętaj, że te dwa teksty pojawią się w wynikach wyszukiwania. Jeśli użytkownicy znajdą w nich to, czego szukają, to mogą szybko stać się Twoimi klientami. W kreatorze stron WebWave dodasz tytuł i opis dla każdej ze stron w kilka chwil!

Nagłówki

Bardzo ważne w pozycjonowaniu jest korzystanie z nagłówków. Informacje na stronie dobrze podzielić na akapity i dodać do nich nagłówki. Pamiętaj, że na każdej ze stron powinien znaleźć się tylko jeden nagłówek H1, a w nim trzeba umieścić główną frazę strony. Na przykład na podstronie z kontaktem wspomniany wulkanizator z Kalisza powinien umieścić w nagłówku „Wulkanizacja Kalisz – kontakt”.

Nagłówki są ważne, ponieważ wyszukiwarki szukają w nich najważniejszych informacji na stronie. Dodanie w nich słów kluczowych pomoże Twojej stronie w zajęciu lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Linki zewnętrzne

Poza dobrze dobranymi słowami kluczowymi bardzo ważne w pozycjonowaniu są linki, które kierują do Twojej strony. Dlatego warto stworzyć stronę firmy w Google i dodać do niej link. Dodatkowo taka wizytówka będzie dobrym uzupełnieniem Twojej strony – w wynikach wyszukiwania podkreśli wiarygodność firmy.

Poza tym warto dodać linki do Twojej strony na portalach dla przedsiębiorców i – na przykład – lokalnych. Kilka takich „lokalnych” linków na stronie gminy lub firmy, z którą współpracujesz, może znacznie poprawić pozycjonowanie Twojej strony.

Strona responsywna i przyjazna urządzeniom mobilnym

Strona responsywna, czyli taka, która dopasowuje się do ekranu każdego urządzenia. Od komputera z wielkim monitorem do telefonu. To bardzo ważna rzecz w pozycjonowaniu, zwłaszcza od kiedy Google poinformowało, że strony przyjazne telefonom i innym urządzeniom przenośnym będą wyżej pozycjonowane.

Poza responsywnością musisz pamiętać, że strona musi szybko się ładować. Dlatego warto skompresować grafiki, bo to one głównie wpływają na długie ładowanie strony, a przez to – spadek pozycji w wynikach wyszukiwania.

Google Search Console

Gdy to wszystko jest gotowe, to trzeba dodać stronę do Google Search Console. Dzięki temu zacznie się pojawiać w wynikach wyszukiwania szybciej (czyli będzie indeksowana). Stronę zrobioną w kreatorze WebWave z łatwością dodasz do Google Search Console – wystarczy wygenerować linię kodu HTML i wkleić go w sekcję Head strony. Potem dodajesz mapę strony (znajdziesz ją wpisując „sitemap.xml” po adresie swojej strony) i gotowe!


W kreatorze stron WebWave stworzysz w pełni responsywną stronę internetową, którą przygotujesz do potrzeby wyszukiwarek internetowych, w jeden wieczór. Jeśli potrzebujesz więcej informacji o pozycjonowaniu, to zapraszamy na nasze cotygodniowe szkolenie on-line poświęcone SEO.

Zobacz jak łatwo stworzysz i wypozycjonujesz stronę zrobioną w WebWave!

News, czyli aktualności ze świata małego biznesu:

Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies.

Aby dowiedzieć się więcej poznaj Politykę prywatności oraz Politykę cookies.