Długoterminowy najem samochodów to coraz bardziej popularny trend. Według najnowszych badań Instytutu Keralla z tej możliwości korzysta już 20 proc. przedsiębiorców!

Wynajem długoterminowy to alternatywa dla zakupu lub leasingu samochodu firmowego. Opcja ta interesuje szczególnie firmy z sektora MŚP, przedstawicieli branż, w których pojazdy są bardzo eksploatowane, takich jak budownictwo czy HoReCa.

Według badania przeprowadzonego na zlecenie Carefleet S.A. co piąty mały i średni przedsiębiorca już teraz korzysta z wynajmu długoterminowego, a aż 25 proc. rozważa skorzystanie z tej usługi.  

 

Na czym polega wynajem długoterminowy?

Długoterminowy wynajem pojazdu jest podobny do umowy dzierżawy lub leasingu operacyjnego. Przedsiębiorca otrzymuje samochód w ramach stałej, miesięcznej opłaty, na określony czas (np. 3 lata). Po upływie terminu umowy, może podpisać kolejną umowę i korzystać z nowego samochodu. Pod względem podatkowym faktura za wynajem, którą otrzymuje przedsiębiorca w każdym miesiącu stanowi jego koszt uzyskania przychodu.

Przewagą tego rozwiązania nad innymi metodami finansowania pojazdu jest to, że firma wynajmująca bierze na siebie opłacenie ubezpieczenia, naprawę czy wszelkie prace wynikające z eksploatacji (np. wymianę opon). Minusem wynajmu mogą być narzucane przez niektórych wynajmujących limity kilometrów – są to jednak kwestie, które można poddać negocjacjom.

 

Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies.

Aby dowiedzieć się więcej poznaj Politykę prywatności oraz Politykę cookies.