Ministerstwo Cyfryzacji chce walczyć z nieuczciwymi przedsiębiorcami, którzy naciągają klientów na wysyłanie wysoko płatnych SMS-ów Premium. Projekty nowelizacji prawa telekomunikacyjnego, które mają ograniczyć ten proceder mogą jednak zaszkodzić firmom wykorzystującym telefoniczne usługi premium w sposób uczciwy.

Projekt zmian prawa telekomunikacyjnego ma na celu umożliwienie abonentom wskazania w umowie kwotowego progu usług premium. Domyślnie zostanie on ustawiony na 35 zł miesięcznie. Zaproponowano także, by w sytuacji, gdy operator telekomunikacyjny nie zablokuje dostępu do usług o podwyższonej opłacie po przekroczeniu progu kwotowego, będzie musiał je udostępnić klientowi bezpłatnie.

 

Zastrzeżenia do tych pomysłów zgłosił Związek Pracodawców i Przedsiębiorców. Zwraca uwagę, że obok naciągaczy, działają uczciwe firmy lub chociażby organizacje pozarządowe, które pobierają za pomocą SMS-ów premium wsparcie na realizowane cele statutowe.

ZPP ma wątpliwości również do przepisu, na podstawie którego operator telekomunikacyjny nie może żądać od klienta zapłaty za zrealizowanie usługi premium. Specjaliści zwracają uwagę, że ten zapis mogą wykorzystać nieuczciwi dostawcy tego typu usług – będą nierzetelnie informować o kosztach, by klienci korzystali z nich mimo ustalenia progu kwotowego, a opłaty za to wykorzystanie będą ponosić operatorzy telekomunikacyjni.
Ministerstwo Cyfryzacji może jeszcze wprowadzić poprawki do projektu, gdyż nie trafił on do Sejmu. Planuje jednak, by ustawa obowiązywała już od początku 2018 roku.

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies.

Aby dowiedzieć się więcej poznaj Politykę prywatności oraz Politykę cookies.