Pandemia koronawirusa pokazała, jak duży potencjał biznesowy znajduje się w Internecie. W tym czasie wiele firm przeniosło swoją działalność do sieci. Ten trend był szczególnie widoczny w branży handlowej, która już wcześniej zaistniała w wirtualnej rzeczywistości.

Świetnie poradziły sobie z tym wyzwaniem firmy także z innych branż, które wypracowały kulturę organizacyjną umożliwiającą pracę zdalną. Kluczową kwestią dla powodzenia e- biznesu okazał się dostęp do technologii, aplikacji i szybkiego, stabilnego Internetu.

Czy biznesy stacjonarne mają szansę na przetrwanie?

Firmy prowadzące działalność stacjonarnie do czasu wprowadzenia stanu epidemii w Polsce doskonale dawały sobie radę. Niestety obostrzenia sanitarne ograniczyły możliwość ich normalnego funkcjonowania, przez co wielu z nich zostało zmuszonych do przeniesienia biznesu do Internetu.

Sama pandemia zmieniła nawyki konsumenckie. Pozamykane galerie handlowe przekierowały do Internetu bardzo wielu klientów, w tym część z tych, najbardziej broniących się przed e-zakupami. Prawdziwym hitem okazały się internetowe sklepy spożywcze, które dobrze wykorzystały tę szansę.

Firmy, które osiągają najwyższe wzrosty sprzedawanych produktów i usług to te, które łączą sprzedaż internetową z tradycyjnymi kanałami dystrybucji. Popularne stały się innowacyjne rozwiązania z wykorzystaniem transmisji internetowej do prezentacji i sprzedaży produktów w kanałach online.

Wiele wskazuje na to, że po zakończeniu pandemii konsumenci będą podtrzymywać te zachowania i nadal robić zakupy online, a e-sklepy będą zwiększać swój udział w globalnym handlu tzw. e-commerce. Tradycyjne, stacjonarne sklepy nie znikną, ale będą musiały konkurować z funkcjonującymi w przestrzeni internetowej, dlatego idealnym rozwiązaniem dla nich może okazać się dywersyfikacja sprzedaży w dwóch kanałach – w świecie wirtualnym i rzeczywistym.

Dla kogo praca w systemie zdalnym?

Chociaż praca zdalna nie jest niczym nowym, bo od lat w takim systemie pracują freelancerzy czy branże kreatywne, to z pewnością pandemia przyczyniła się do wzrostu jej popularności. Okazała się ona korzystna szczególnie dla małych i średnich firm, gdyż pozwoliła im zaoszczędzić na organizacji stanowisk pracy w swojej siedzibie czy po prostu na wynajmie biura. Praca zdalna jest również dobrym rozwiązaniem dla firm, które potrzebują zatrudniać lub współpracować ze specjalistami z całego świata, a co w normalnych warunkach – z uwagi na odległości – byłoby bardzo trudne.

Jakie korzyści płyną z Internetu dla firm?

Firmy działające w Internecie mogą docierać ze swoimi produktami lub usługami do klientów w kraju i zagranicą. Potrzebują do tego stabilnego, szybkiego łącza internetowego, które umożliwi sprawną komunikację z klientem, prowadzenie akcji marketingowych oraz funkcjonowanie firmowej strony czy

aplikacji. W biznesach e-commerce, ale i nie tylko idealnie sprawdza się więc Internet symetryczny. Jest on gwarancją szybkości i niezawodności, a tym samym zwiększa zdolność firm do konkurowania z innymi. Łącze symetryczne z profesjonalną ochroną przed zagrożeniami oferuje np. Netia, a szczegóły jej oferty można znaleźć na https://www.netia.pl/pl/srednie-i-duze-firmy/produkty/internet-dla-firm/netia-bdi/.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies.

Aby dowiedzieć się więcej poznaj Politykę prywatności oraz Politykę cookies.