Z księgowości internetowej korzystam od swoich pierwszych kroków jako samodzielny przedsiębiorca. To rozwiązanie tak przypadło mi do gustu, że nawet sobie nie wyobrażam współpracy z „tradycyjnym” biurem księgowym.

Dla kogo księgowość internetowa?

Z serwisu do samodzielnej księgowości (np. wFirma) powinni korzystać przedsiębiorcy rozliczający się z fiskusem „na zasadach ogólnych” lub podatkiem liniowym i/lub będący płatnikami VAT. Usługa skierowana jest do mikroprzedsiębiorstw i małych firm.

Polecam szczególnie, jeśli przychód opiera się na dużej ilości dokumentów wskazujących małe kwoty – wówczas oszczędności są największe, bowiem biura księgowe uzależniają swoje cenniki od ilości dokumentów, a tutaj opłata jest stała. Jednak to nie jest jedyny powód,a by zdecydować się na takie rozwiązanie - poniżej opisuję całą listę zalet.

Wygoda

Wszystkie dane (Twoje, pracowników, kontrahentów) podajesz tylko raz. System zajmuje się resztą – od numeracji dokumentów do odnalezienia adresu Urzędu Skarbowego, no i oczywiście księgowaniem we wszystkich koniecznych ewidencjach (Księga Przychodów i Rozchodów, zakup i sprzedaż VAT, amortyzacja itd.). Otrzymujesz ponadto kompletnie wypełnione i gotowe do wydruku deklaracje PIT-5, VAT-7, ZUS DRA i inne. Zresztą nie musisz ich nawet drukować, bo można je wysyłać przez Internet prosto z serwisu. No i kwestia dostępu – działa 24 godziny na dobę z każdego komputera podłączonego do Internetu, bez żadnych instalacji i wymagań programowych, czy sprzętowych (dowolny system operacyjny, dowolna przeglądarka, każda obsługiwana przez komputer drukarka).

Funkcjonalność

Polecane przeze mnie serwisy księgowości on-line to prawdziwe kombajny narzędzi do prowadzenia firmy. Od najbardziej podstawowych czynności księgowych:

  • wystawianie faktur,
  • rejestrowanie wszelkich kosztów i przychodów,
  • odpowiednia ewidencja Księgi Przychodów i Rozchodów, a także automatyczne prowadzenie Ewidencji Zakupów i Sprzedaży VAT,
  • obliczanie zobowiązań podatkowych (dochodowy, VAT) oraz składek ubezpieczenia (ZUS),
  • Jednolity Plik Kontrolny (JPK) – tworzenie i wysyłanie do Urzędu Skarbowego,
  • generowanie gotowych do wydruku dokumentów, a wśród nich deklaracji VAT-7, PIT-5, PIT-11, PIT-4, ZUS DRA,
  • ewidencja i amortyzacja wyposażenia, środków trwałych i pojazdów.

Po zaawansowane narzędzia dla firm:

  • moduły pracownicze (kadry i płace),
  • wbudowany system CRM, ułatwiający utrzymywanie kontaktów z kontrahentami i klientami,
  • rozbudowany system magazynowy, z ewidencją ilości i wartości towarów i produkcji,
  • narzędzia do złożonych analiz (sprzedaży, pracy, wykorzystania zasobów itp.),
  • pełna i automatyczna integracja z wieloma aplikacjami, sklepami internetowymi, systemami płatności internetowych itp.

Polecana przeze mnie wFirma zapewniają również pomoc on-line w razie problemów lub konieczności uzyskania drobnej porady.

Bezpieczeństwo

Archiwizowane na bieżąco dane pozwalają łatwo odzyskać całą dokumentację w razie jej utraty lub zniszczenia. Wystarczy ją wówczas po prostu ponownie wydrukować. Archiwizacji dokonuje administracja serwisów, a ponadto można regularnie zapisywać wszystkie dokumenty w postaci elektronicznej na własnych nośnikach danych. Tych dokumentów nie sposób utracić.

Oszczędność

Cena dostępu do serwisu księgującego to wydatek rzędu 35 zł na miesiąc. Dodając do tego wybitną funkcjonalność takiego rozwiązania, to wydaje się ono bezkonkurencyjne. Osobiście używam i polecam: wFirma.

 

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna