Czy sklep internetowy można otworzyć w jeden miesiąc?

Własny sklep internetowy to świetny sposób na pierwszy, samodzielny biznes. Zakupy online zyskują coraz większą popularność, wypierają tradycyjne chodzenie po sklepach.   Coraz więcej osób woli przejrzeć oferty sklepów w domowym zaciszu, porównać ceny i zamówić towar bezpośrednio do domu. Założenie e-sklepu może początkowo wydawać się trudne, ale dzięki znajomości podstawowych reguł i skorzystaniu z dobrego…

E-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

Prowadzenie e-sklepu to nie tylko źródło zarobku, ale również sposób na życie. Pozwala uwolnić się od pracy na etacie i umożliwia działalność na własny rachunek. E-biznes można prowadzić z dowolnego miejsca, w dogodnym dla siebie czasie. To duży plus, który pozwala łączyć pracę z prowadzeniem domu czy opieką nad dziećmi. Co ważne, założenie sklepu internetowego nie wymaga dużych nakładów finansowych, nie zajmuje też wiele czasu. Podstawą jest dobry pomysł, znalezienie niszy na runku i wybór dobrej platformy. Cały proces nie zajmuje dużo czasu. Często cały proces otwarcia sklepu zajmuje kilka, ewentualnie kilkanaście dni.

Jak otworzyć sklep internetowy?

Podstawą założenia e-sklepu jest dobry pomysł i wybór asortymentu. Obecnie największym powodzeniem cieszą się sklepy z odzieżą, obuwiem, artykułami multimedialnymi, książkami i zabawkami. Sporą ilość klientów mają również sklepy z naturalnymi kosmetykami, rękodziełem czy zdrową żywnością. Należy poszukać niszy i wprowadzić na rynek towar, który będzie się czymś wyróżniał. Następnie trzeba skupić się na kolejnych etapach zakładania biznesu. Jednym z ważniejszych jest wybór platformy e-commerce, która krok po kroku podpowie, jakie czynności należy wykonać. Największą popularnością cieszą się platformy, które pozwalają na założenie sklepu w tzw. chmurze. Dostępne są z przeglądarek internetowych, a ich obsługa nie wymaga dużych umiejętności i znajomości programowania. Programów tego typu jest znane sklepy. Ma wiele pomocnych funkcji, jej obsługa jest intuicyjna, dlatego jest dobrym wyborem dla osób zakładających działalność. Jest odpowiedzią na pytanie, jak otworzyć sklep internetowy.

Na co zwrócić uwagę, wybierając platformę do założenia sklepu internetowego?

Platforma do zakładania sklepów lub hurtowni to świetny wybór dla wszystkich, którzy nie wiedzą, jak otworzyć sklep internetowy. Jej wybór musi być dokładnie przemyślany, ponieważ to właśnie od dobrego oprogramowania zależy funkcjonowanie sklepu i pozyskiwanie klientów. Platforma powinna być dobrze zautomatyzowana, dzięki temu będzie wykonywać większość zadań i pozwoli zaoszczędzić czas. Warto wybrać taką, która posiada ułatwiające pracę funkcję, tj.

  • bezobsługowe transakcje,
  • przyjmowanie zamówień online,
  • automatycznie wystawianie dokumentów sprzedażowych,
  • współpraca z różnymi kanałami sprzedażowymi,
  • sprawdzanie dostępność towaru,
  • prezentacje w trybie katalogu,
  • prowadzenie bloga,
  • integracja z systemami zewnętrznymi,
  • kupony rabatowe i akcje promocyjne,
  • pomoc techniczną i dokładne instrukcje na temat, jak otworzyć sklep internetowy,
  • atrakcyjny abonament, itp.

Można zdecydować się e-commece darmowy, ale wbrew pozorom nie jest dobre rozwiązanie. Bezpłatne są tylko podstawowe opcje, a za wszystkie dodatki trzeba płacić. Miesięczny koszt korzystania z dobrej platformy do prowadzenia sklepu zaczyna się od 20 zł, a abonament dla hurtowni to minimum 100 zł.  Nie warto na tym oszczędzać, ponieważ dobre, gotowe oprogramowanie tj. CStore.pl jest dużym ułatwieniem. Zawiera wszystkie niezbędne narzędzia, a w razie problemów można liczyć na pomoc supportu technicznego. Wykupienie odpowiedniego pakietu zapewnia cały zakres funkcji, przydatnych do prowadzenia sklepu lub hurtowni.

Co jest niezbędne, aby założyć sklepu internetowego?

Założenie sklepu internatowego zajmuje znacznie mniej czasu niż otwarcie punktu stacjonarnego. Nie jest konieczne szukanie lokalu handlowego, zatrudnienie personelu oraz duży wkład finansowy. Jest kilka elementów, które są niezbędne, o nich należy pamiętać.

Asortyment i ilość towaru

Na początek warto zaopatrzyć się w niewielką ilość oferowanych produktów i w marę ich upłynniana, uzupełniać zapasy. Można sprzedawać kilka artykułów, o odmiennych parametrach, a później wybrać te, które cieszą się największym zainteresowaniem. Na początek na pewno przydadzą się dobre, wysokiej jakości zdjęcie produktów, które zachęcą do wejścia na stronę i złożenia zamówienia. Nie warto na tym oszczędzać, najlepiej zamówić profesjonalną sesję u fotografa.

Nietuzinkowa, przyciągająca uwagę nazwa

Niezbędna jest przyciągająca uwagę nazwa oraz regulamin sklepu. Można kupić gotowy szablon lub zamówić regulamin u prawnika. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ dobry regulamin jest zabezpieczeniem zarówno dla kupującego, jak i do sprzedawcy. Przyda się również własna domena.

Kasa fiskalna, księgowość, logistyka

Sklepy internetowe potrzebują również kasy fiskalnej. Wyjątkiem jest tutaj sytuacja, kiedy sklep internetowy otrzymuje zapłatę na konto, w formie bezgotówkowej, lub obrót jest mniejszy niż 20 000 zł/rok. Zakładając zdalny sklep, nie można zapomnieć o księgowości. W tym celu najlepiej znaleźć internetowe biuro rachunkowe, które zajmie się comiesięcznym rozliczeniem działalności oraz współpracą z ZUS-em i Urzędem Skarbowym. Konieczne jest zarejestrowanie działalności gospodarczej i odprowadzanie wymaganych składek. Ważną sprawą przy prowadzeniu sklepu jest wybór operatora płatności oraz firmy kurierskiej. To umożliwi wykonywanie szybkich przelewów oraz systematyczne wysyłanie paczek. Dobrze, aby sklep oferował kilka rożnych form wysyłki, dzięki temu spełni oczekiwania wszystkich klientów.

Skuteczny marketing i reklama

Do rozreklamowania sklepu można wykorzystać media społecznościowe oraz darmowe narzędzia promujące biznes. Bardzo dobrą formą promocji jest prowadzenie blogu. Można robić to samodzielnie lub skorzystać z pomocy specjalistów. Nie należy również zapomnieć o prawidłowym pozycjonowaniu stron.

A może dropshopping?

Wielu młodych handlowców decyduje się na dropshipping, czyli jeden z modeli sprzedaży. Jest to interesująca forma działalności, która pozwala ograniczyć koszty. Dropshipping polega na tym, że sprzedawany towar magazynowany jest w sklepie lub hurtowni. Właściciel sklepu nie musi szukać miejsca do magazynowania, nie ponosi kosztów wynajmu magazynu. Sprzedawca płaci hurtowni ok. 10% od wartości sprzedanego towaru, ale minimalizuje pozostałe koszty, dlatego ta forma jest opłacalna.

Sklep internetowy to świetny sposób na biznes dla wszystkich, którzy chcą pracować na własny rachunek. Nie wymaga dużego kapitału, a dobrze przemyślany ma duże szanse na rozwój. Jest dobrą opcją dla osób, które chcą dorobić, wracają do pracy po dłuższej przerwie lub zaczynają swoją przygodę na rynku pracy. Jeżeli sklep trafi w nisze na rynku, szybko zyska uznanie i zacznie przynosić zysk. Podstawą jest dobry pomysł, skuteczne oprogramowanie oraz dobry marketing. Tych kilka elementów pozwoli rozwinąć sklep i uczynić go rozpoznawalnym w sieci.

Więcej informacji na temat jak założyć sklep internetowy znajdziesz w tym artykule: www.cstore.pl/blog/jak-zalozyc-sklep-internetowy/

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: redakcja@mala-firma.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: redakcja@mala-firma.pl.
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings