Firmino – prosty program do faktur za 0 zł na zawsze i samodzielna księgowość online w niskiej cenie

Firmino należy do Streamsoft, producenta systemów ERP dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Program do fakturowania, magazyn oraz księgowość online, czyli wystarczy dostęp do internetu, by wystawiać faktury i rozliczać działalność. Choć oprogramowanie tego typu zazwyczaj pociąga za sobą koszty, to w tym przypadku za 0 zł bez ograniczeń czasowych, otrzymujemy prosty program do fakturowania.

Firmino

Oferta Firmino składa się z kilku pakietów. Ostatni z nich to usługi dodatkowe, jak księgowość online czy windykacja. W Firmino jest opcja udzielania dostępu współpracownikom i prowadzenia kilku firm w ramach jednego konta. Ponadto, Firmino wypuściło na rynek również aplikację mobilną, w której fakturę wystawisz w trzech krokach. Oferta brzmi obiecująco, jakie są jej minusy?

Oferta Firmino

Przedsiębiorca ma do wyboru trzy rodzaje kont:

  • Darmowe – 0 zł,
  • Podstawowe – 11,60 zł na miesiąc,
  • Dopasowane – w zależności od wybranych opcji od 17,20 zł do 81,20 zł miesięcznie.

Podane są kwoty netto. Bez względu na rodzaj wybranego konta, można dodatkowo wykupić pakiet księgowości online. Jego koszt to 37 zł miesięcznie. Jeśli chcesz dodać dodatkowego użytkownika (nie jest to możliwe w najniższym pakiecie), to koszt osobnego maila do logowania wynosi 4,80 zł za miesiąc za każdą dodaną osobę (w ramach promocji przy zakupie na rok). Cena poza promocją to 6 zł za miesiąc. Tyle samo kosztuje każda kolejna firma, którą chcemy prowadzić w ramach jednego konta.

Konto Darmowe

Darmowe konto jest limitowane, do trzech faktur w miesiącu (brak limitu faktur dla działalności nierejestrowanej). Wystawisz wszystkie rodzaje dokumentów sprzedażowych, m.in.: faktura, marża, eksportowa, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, korekta, proforma. Na fakturze umieścisz logo firmy.

W ramach tego pakietu przedsiębiorca ma dostęp do podstawowych funkcji: JPK, baza produktów i usług, CRM (kontrahenci, kalendarz, kontakty), analizy.

Podstawowy pakiet być może nie jest zachwycający pod względem rodzaju dokumentów i funkcji, natomiast w przypadku małych przedsiębiorców, którzy wystawiają do trzech faktur miesięcznie, jest wystarczający.

Przejdź do Firmino ▶

Konto Podstawowe

Ten pakiet nie jest limitowany pod względem dokumentów, kontrahentów i produktów. Poza tym co mamy w pakiecie darmowym, w Koncie Podstawowym możemy dodać współpracowników do konta i kolejną firmę. Jeśli chodzi o funkcjonalność, to obok wymienionych funkcji z poprzedniego pakietu, otrzymujemy również dostęp do opcji cyklicznego generowania dokumentów i rozliczania płatności za faktury.

W pakiecie Podstawowym oprócz wymienionych w darmowym koncie dokumentów, wystawisz jeszcze zaliczkę i zamówienie. Różnice w przypadku funkcjonalności i rodzaju dokumentów nie są duże, ale ten pakiet nie ma nałożonych limitów. Poza tym jest zintegrowany z PayU i programami księga podatkowa Ala, i Kadry i Płace Aga. Przedsiębiorca otrzymuje również dostęp do API, co dla prowadzących sklep internetowy jest bardzo przydatną funkcją. Zresztą API to dziś duże ułatwienie, szczególnie dla prowadzących biznes w sieci i tych, którzy chcą rozwijać firmę i oszczędzać czas.

Konto Dopasowane

Ten pakiet stanowi dodatkowe usługi dla pakietu podstawowego. Mamy w nim do wyboru:

  • księgowość,
  • magazyn,
  • fiskalizację,
  • windykację.

Jeśli wybierzemy wszystkie dodatkowe usługi z tego pakietu, miesięcznie zapłacimy 81,20 zł, ale nie każdemu wszystkie są potrzebne, więc fajnie, że mamy możliwość zrezygnowania z tego, co nas nie interesuje.

Samodzielna księgowość online

Do pakietu podstawowego można dodatkowo dobrać księgowość online. Kosztuje 46,50 zł za miesiąc na warunkach standardowych albo 37,20 przy płatności za rok. Przez 90 dni przetestujesz ją za darmo. W niej znajdziemy trzy zakładki, dzięki którym szybko i samodzielnie rozlicza się działalność. Moduł dzieli się na: rozlicz miesiąc, ewidencje i deklaracje. Dla tych, którzy są na ryczcie bądź KPiR, w zupełności to wystarczy.

Rozliczanie działalności z Firmino jest bardzo proste. Przy wystawianiu faktury jest ona automatycznie księgowana. Opcje dotyczące dokumentu znajdują się poniżej, dzięki czemu bardzo szybko zaznaczamy określone parametry. Podobnie jest z kosztami. Z systemu wydrukujesz KPiR i wyliczy on wysokość podatku i składki do ZUS. Dużym ułatwieniem jest data wpłaty należności do urzędów! I co ważne numer konta, na który trzeba zrobić przelew. Z księgowością online od Firmino wygenerujesz i wyślesz do US deklaracje VAT oraz JPK.

W prosty sposób wprowadza się środki trwałe i dużym uproszczeniem jest automatyczne naliczanie i księgowanie odpisów amortyzacyjnych.

Przejdź do Firmino ▶

Magazyn

Wraz z usługą Magazyn otrzymujemy rozbudowane narzędzie do wystawiania dokumentów magazynowych: WZ, PZ, RW, PW, przeprowadzenia inwentaryzacji, wprowadzania zakupów i rozrachunków. Ta ostatnia zakładka pozwala na szczegółowe dzielenie dokumentów, w niej są dokumenty rozliczone, nierozliczone, windykacja, bank i kasa. Dzięki temu można mieć porządek w papierach.

Fiskalizacja

To nic innego jak integracja z drukarkami fiskalnymi, które mogą zastąpić kasę fiskalną.

Windykacja

Usługa Windykacja przydaje się firmom, które mają problem z regularnymi płatnościami od kontrahentów. System automatycznie wysyła przypomnienia o płatności i wezwania do zapłaty. Jest też opcja tworzenia notatek z rozmów.

Przejrzysty interfejs, prosta obsługa

Z obsługą programu, zarówno do faktur jak i księgowości online, powinien poradzić sobie każdy, kto obsługuje komputer. Program nie jest skomplikowany, a wręcz bardzo prosty w obsłudze, intuicyjny i świetnie sprawdzi się wśród młodych przedsiębiorców, którzy dopiero uczą się prowadzenia biznesu. Po lewej stronie mamy wszystkie moduły, a na górze najważniejsze zakładki, jak faktura i koszt. Poniżej mamy ostatnio wystawione faktury wraz z kwotami oraz analiza sytuacji finansowej firmy- zamknięte miesiące oraz analizę na najbliższy.

Na dole strony widnieją zadania- świetna opcja dla każdego zabieganego przedsiębiorcy. Jeśli zbliża się termin płatności ZUS-u, to z pewnością o nim nie zapomnisz gdy dodasz zadanie. Na górze strony, obok danych przedsiębiorcy, są ustawienia i w tym miejscu przedłużymy dostęp do usług, zwiększymy pakiet, kupimy moduł księgowość online. Wprowadzimy również logotyp i pieczęć. Możemy wybrać kolor i szablon faktury z kilku dostępnych. Zanim więc ruszymy z wystawianiem faktur, z pewnością ustawienia zajmą trochę czasu.

Aplikacja mobilna

Mamy do dyspozycji apkę zarówno na Androida, jak i iOS. Aplikacja nie jest mocno rozbudowana, służy głównie do wystawiania faktur, ale można to zrobić w trzech krokach, gdy mamy już bazę kontrahentów i produktów.

Przedsiębiorcy, którzy chcą w pełni przenieść księgowość na smartfon mogą czuć się nieco zawiedzeni.

Komu się opłaca?

Oferta Firmino ma wiele zalet, jedną z głównych niskie ceny. A sam program do fakturowania jak i księgowość online to nowoczesne i intuicyjne narzędzia, dzięki którym wystawisz profesjonalny, zgodny z prawem dokument. Zaś dzięki szybkiemu księgowaniu i wysyłce dokumentów do urzędu, rozliczanie działalności jest proste i nie pochłania czasu. Dużą zaletą oferty jest windykacja. Mali przedsiębiorcy często borykają się z problemem nieterminowych płatności, a wśród usług dodatkowych Firmino za nieco ponad 17,20 zł (w promocji) mamy wsparcie w egzekwowaniu należności. Z systemu wyślesz przypomnienie o płatności i wezwanie do zapłaty. Profesjonalne przypomnienie/wezwanie jest skuteczniejsze od zwykłego maila.

Z Firmino możesz prowadzić kilka firm z jednego konta i dodać innych użytkowników. Za opłatą, ale jest to wygodne rozwiązanie i znaczenie tańsze niż prowadzenie każdej firmy na innym koncie.

W ofercie Firmino czegoś może brakować przedsiębiorcom lubiącym nowoczesną technologię, którzy często są w rozjazdach, a ich centrum dowodzenia jest telefon. Kolejny minus za brak OCR – jednak przyspiesza to proces wprowadzania dokumentów kosztowych.

Przejdź do Firmino ▶

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: redakcja@mala-firma.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: redakcja@mala-firma.pl.
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings