Usługi on-line cieszą się coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorców. W tzw. chmurze można przechowywać dane, ale też chociażby prowadzić księgowość czy system rezerwacji.

 

Usługi on-lineBadanie rynkowe dotyczące tego zagadnienia zostało ostatnio przeprowadzone na zlecenie firmy Onex Group, która specjalizuje się właśnie w usługach chmurowych. Zapewne w jakimś zakresie jest to więc trochę „zaklinanie rzeczywistości”, ale otrzymane dane są tak pozytywne, że nawet po uwzględnieniu tego czynnika warto z wynikiem się zapoznać.

Firma twierdzi, że zainteresowanie ich usługami (backup danych, bazy SQL, wirtualne maszyny) rośnie każdego roku o 100%. Jednocześnie pytani właściciele małych firm, którzy są już ich klientami, w 68% twierdzili, że usługi te są dla nich „niezbędne” do prowadzenia działalności, a 29% określa je jako „przydatne”. Z raportu wynika, że coraz więcej firm docenia usługi chmurowe, a szczególnie backup danych, czyli zapisywanie w Internecie kopii ważnych plików. Podkreślane jest przy tej okazji wygodna (proces może być zautomatyzowany) i bezpieczeństwo przesyłania i przechowywania kluczowych dla firmy danych (szyfrowanie, ograniczony dostęp itp.)

Wspomniany raport nie uwzględnia jednak oferty portali typu SaaS (Software as a Service) – usług dostępnych przez przeglądarkę internetową, czyli również „w chmurze”, bo ich dokładna lokalizacja nie jest istotna. Znakomitym przykładem może być polecana przeze mnie księgowość internetowa (pod linkiem więcej informacji). Inny przykład to internetowe systemy rezerwacyjne, które przydają się wszędzie tam, gdzie klient rezerwuje określony czas (np. u dentysty, w hotelu itp.) Usługi w modelu SaaS zdobywają w Polsce tysiące nowych klientów każdego miesiąca. Można więc śmiało powiedzieć, że przedsiębiorcy znajdują się w chmurze.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna