Przykładowy certyfikat

Boom na certyfikaty przyznawane przedsiębiorstwom trwa od dobrych kilku lat. Rzetelna Firma, Firma Godna Zaufania, Jakość Roku, Solidna Firma – to tylko niewielki wycinek z liczącego kilkadziesiąt pozycji rynku.

Jedne z tytułów można po prostu kupić, inne otrzymuje się na podstawie wyciągów z baz BIK czy KRD, które – trzeba to podkreślić, nie zawsze są dowodem na wysoką jakość świadczonych przez firmę usług. Dlatego warto przyjrzeć się nowemu, innowacyjnemu dokumentowi wydawanemu przez Polską Certyfikację Przedsiębiorców.

Pochwal się dobrą opinią, buduj zaufanie klientów

Do czego potrzebne są firmom certyfikaty jakości jest sprawą dość oczywistą. Dzięki nim budują swój pozytywny wizerunek, tworzą wrażenie przedsiębiorstw uczciwych, etycznych, świadczących usługi czy sprzedających towary na najwyższym poziomie. Stąd pewnie tak duże zainteresowanie przedsiębiorców tymi produktami oraz wysoka podaż na rynku certyfikatów.

Przy pierwszych kontaktach z kontrahentem nic tak nie wzmacnia wiarygodności firmy jak możliwość pochwalenia się odpowiednim dla branży certyfikatem rzetelności. Jego logo umieszczone na papierze firmowym, w folderze czy na stronie internetowej gwarantuje świetne pierwsze wrażenie.

Nie każdy certyfikat rzetelności jest rzetelny

Tajemnicą poliszynela pozostaje fakt, że oferowane w Polsce dokumenty certyfikujące nie są wydawane przez instytucje państwowe czy samorządowe, ale firmy komercyjne. Za certyfikaty trzeba więc płacić. Rozpiętość cen jest ogromna: w zależności od zasobności portfela i potrzeb przedsiębiorcy mogą wybierać w dyplomach kosztujących od około 49 zł do takich za 2000 tys. zł. W większości przypadków sprawdza się zasada, że im dokument tańszy, tym mniejsza jego wiarygodność, ponieważ brak środków w oczywisty sposób nie pozwala na rzetelne sprawdzenie uczciwości certyfikowanej firmy. W przypadku droższych certyfikatów klienci mogą mieć pewność, że przedsiębiorca został zweryfikowany w urzędzie skarbowym i ZUS oraz w przynajmniej jednej z ogólnopolskich baz danych, na przykład Krajowym Rejestrze Długów lub Biurze Informacji Kredytowej. Tu potwierdzana jest kondycja i płynność finansowa firm. Warto też wspomnieć, że w wielu instytucjach wydających certyfikaty stawki opłat zróżnicowane są w zależności od wielkości certyfikowanej firmy.

Top Firma – tylko dla przedsiębiorstw polecanych przez klientów

logo top firma 2Niezwykle ciekawym i innowacyjnym produktem na tym tle wydaje się więc certyfikat Top Firma – Polecana przez klientów przyznawany przez Polską Certyfikację Przedsiębiorców. Zupełnie nowy, bo wydawany od 2017 roku dokument wyróżnia na rynku rewolucyjne podejście do weryfikacji rzetelności firm. Opiera się ona nie na sprawozdaniach przedstawianych przez zainteresowane podmioty i analizie baz danych, ale na gruntownym badaniu opinii o firmach w internecie. Żaden przedsiębiorca nie otrzyma certyfikatu Top Firma automatycznie – po złożeniu wniosku (na stronie www.top-firma.pl) poczeka na rzetelną weryfikację i dopiero wtedy może liczyć na przyznanie (lub nie) dokumentu.

Zaufanie klientów najlepszą rekomendacją

Nowatorskie podejście do potwierdzania uczciwości firm i jakości świadczonych przez nie usług to jednak konieczność opracowania nowych metod badania tych wskaźników. Przejrzenie opinii klientów na temat danej firmy w sieci nie stanowi większego wyzwania. Jak jednak poradzić sobie z zalewającymi internet pozytywnymi komentarzami i opiniami pisanymi na zlecenie? Zapytaliśmy o to Filipa Zalewskiego, wiceprezesa zarządu Polskiej Certyfikacji Przedsiębiorców. - W pierwszym etapie opinii na temat danej firmy szukamy za pomocą autorskiego programu. Działa on na podobnej zasadzie co aplikacje anty-plagiatowe, z tą jednak różnicą, że wyłapuje z sieci wszystkie informacje na temat firmy – wyjaśnia Zalewski. - W następnym kroku weryfikujemy te dane za pomocą referencji od klientów. Dotyczy to zwłaszcza tych przedsiębiorstw, które działają zbyt krótko lub opinie o nich wydają się mało obiektywne – to właśnie przypadek opłaconych pozytywnych komentarzy. Przesłane referencje sprawdzamy oczywiście telefonicznie – dodaje.

A co z negatywnymi opiniami wystawianymi firmom przez konkurencję w ramach czarnego PR? - Są one również wyłapywane przez naszą autorską aplikację – odpowiada Filip Zalewski z Top Firmy. - Program porównuje miejsca wystawienia komentarzy i adresy IP komputerów, więc tego typu nieuczciwe zabiegi nie umykają naszej uwadze.

Dodatkowym atutem certyfikatu Top Firma wydaje się jego cenowa przystępność. Wykorzystanie przez Polską Certyfikację Przedsiębiorców nowoczesnych rozwiązań IT znacząco obniżyło koszty weryfikacji rzetelności firm, co pozwoliło na zaproponowanie klientom konkurencyjnych, identycznych dla wszystkich cen za przyznawane certyfikaty.

Przełom na rynku certyfikatów w 2018 roku?

Certyfikat Top Firma przyznawany najlepiej ocenianym przez klientów przedsiębiorstwom rzeczywiście może przewrócić rynek certyfikatów do góry nogami. To pierwszy tego typu dokument wydawany w Polsce, więc z całą pewnością konkurencja będzie mu się bacznie przyglądać. Zdecydowaną przewagę daje mu oparcie weryfikacji na innowacyjnym, dedykowanym oprogramowaniu, ale przede wszystkim to, że wiarygodność firm sprawdzana jest poprzez opinie klientów i kontrahentów. To dziś najbardziej ceniona rekomendacja, i dla innych końcowych odbiorców produktów czy usług, i dla potencjalnych współpracowników.

Więcej informacji można znaleźć na stronie http://top-firma.pl/certyfikat-dla-firm/

Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna