Prawo i finanse

Poruszanie się w gąszczu przepisów prawnych i zarządzanie finansami firmy bywa wyzwaniem. W tej sekcji znajdziesz praktyczne porady dotyczące podatków, księgowości, aspektów prawnych prowadzenia działalności i pozyskiwania finansowania. Z nami zrozumiesz zawiłości prawne i efektywnie zarządzisz finansami swojej firmy.

  • Wydatki poniesione na działalność przed rejestracją firmy

    Przygotowanie do prowadzenia działalności często poprzedzone jest różnymi wydatkami. Mogą to być nakłady finansowe związane z poradami prawnymi, księgowymi, stworzenie strony internetowej czy przygotowaniem biura do działalności. Zanim więc firma zostanie zarejestrowana, musisz ponieść koszty. Powstaje wtedy pytanie, czy takie…

  • Zaliczka czy zadatek – czym się różnią i co wybrać?

    Zaliczka i zadatek to dwie istotne formy prawne, które co prawda mają cechę wspólną, którą jest ich przeznaczenie, lecz w żaden sposób nie można obu tych pojęć traktować zamiennie, co często się zdarza. Dlatego warto poznać ich dokładne definicje, podobieństwa…

  • Split payment w praktyce

    Nowym przepisom zawsze towarzyszą wątpliwości. Tymczasem – mimo górnolotnych zapowiedzi – w praktyce zmienia się niewiele. Split payment, czyli płatność podzielona wchodzi w życie 1 lipca 2018 r. Zobacz co dokładnie się zmieni i co to oznacza dla Ciebie.

  • RODO w małej firmie – przewodnik

    Od 25 maja 2018 r. wchodzą w życie nowe przepisy dot. ochrony danych osobowych. Muszą się do nich dostosować wszyscy przedsiębiorcy w Europie. Podczas gdy media jedynie straszą wielkimi karami, postanowiłem nakreślić, co właściwie nowe obowiązki oznaczają dla drobnych przedsiębiorców.

  • Sukcesja firmy po śmierci przedsiębiorcy

    Działalność gospodarcza jest ściśle powiązana z osobą przedsiębiorcy. Majątek firmy należy do niego, a za firmowe zobowiązania odpowiada osobiście. W chwili śmierci wszystkie umowy tracą ważność. Jak sprawić, aby tak się nie stało i Twoja firma trwała dalej?

  • Amortyzacja środków trwałych

    Środki trwałe w firmie podlegają amortyzacji. Amortyzacja jest natomiast kosztem podatkowym, co oznacza, że obniża podatek płacony przez przedsiębiorcę. Ważne jest więc, by poznać najważniejsze zasady dotyczące obliczania i księgowania amortyzacji.

  • Rozliczenia VAT w Unii Europejskiej

    Działalność biznesowa często wychodzi poza rynek lokalny i zaczyna obejmować terytorium całego kraju, a nawet przekracza granice. VAT jest podatkiem znanym i stosowanym we wszystkich cywilizowanych krajach, więc przy transakcjach zagranicznych również należy się z niego rozliczać.

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino