Negocjowanie umów handlowych to częste zadanie wielu przedsiębiorców. Ustalanie warunków współpracy jest trudną sztuką kompromisu, którą trzeba opanować przed podjęciem rozmów z wybranym kontrahentem.
Negocjowanie umów handlowych to częste zadanie wielu przedsiębiorców. Ustalanie warunków współpracy jest trudną sztuką kompromisu, którą trzeba opanować przed podjęciem rozmów z wybranym kontrahentem.
Kłopoty z płynnością finansową mogą zdarzyć się każdemu przedsiębiorcy. Ich przyczyną często jest brak terminowego regulowania zobowiązań przez kontrahentów lub instytucje. Oto sposoby na odzyskanie zaległych należności.
Większość działalności gospodarczych w kraju to firmy jednoosobowe. Druga znaczna część to firmy rodzinne. Jednak nawet w takich przypadkach często istnieje potrzeba zatrudnienia kogoś z zewnątrz – osobę o konkretnych kwalifikacjach. Jak ją odnaleźć? Poniżej kilka dobrych rad.
Aby skorzystać z czyjejś pracy, najczęściej specjalisty lub artysty, który nie prowadzi własnej działalności, nie trzeba na szczęście zatrudniać go na umowę o pracę – istnieją alternatywne formy zatrudnienia.
W wielu firmach przychodzi moment, kiedy przedsiębiorca postanawia zatrudnić pracowników. Pozostanie w stosunku pracy, czyli podporządkowanie pracownika pracodawcy zapewnia jedynie umowa o pracę.
Po podpisaniu umowy o pracę, pracodawca staje w obowiązku dopilnowania kilku istotnych spraw. Po pierwsze należy wysłać pracownika na badanie lekarskie, po drugie przeszkolić go w zakresie Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, a po trzecie trzeba go zgłosić do ZUS.
Każdy pracodawca zatrudniający na umowę o pracę ma pewien obowiązek, który powstaje po podpisaniu umowy o pracę. Musi założyć specjalną teczkę z dokumentami dotyczącymi pracownika, noszącymi nazwę akt osobowych.
Zatrudnienie pracowników to dopiero początek. Odpowiednie prowadzenie zespołu, kierowanie pracownikami, delegowanie im zadań oraz kontrolowanie wykonywanej przez nich pracy to wyzwanie dla każdego właściciela firmy.
Osoby niepełnosprawne mają o wiele gorszą sytuację na rynku pracy. Bardzo często ich kompetencje zawodowe i interpersonalne są przez potencjalnych pracodawców ocenianie gorzej niż ich pełnosprawnych rywali o miejsce pracy. Tymczasem taki pracownik jest zwykle bardzo wartościowym członkiem zespołu, a zatrudnienie go wiąże się z korzyściami dla firmy. Jakimi?
Wielu przedsiębiorców wskazuje, że zwalnianie należy do najtrudniejszych decyzji oraz najbardziej stresujących momentów w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jest to jednak nieodłączny element zarządzania zespołem. Warto poznać możliwości i warunki rozwiązywania umów z zatrudnionymi przez nas osobami.
Najważniejszy wpływ na formę zwolnienia pracownika ma umowa, która została z nim zawarta. W przypadku umów-zlecenia sprawa jest nieco prostsza. Są to umowy terminowe, które kończą się w dniu wyraźnie w nich określonym. Umowę-zlecenia można jednak rozwiązać również przed czasem, korzystając z zawartych w niej zapisów dotyczących wypowiedzenia.
Zastanawiasz się, czy rozpocząć działalność na własny rachunek? Oto kwestie, które należy przemyśleć przed podjęciem takiej decyzji. Jeśli pewnie rozprawisz się z poniższymi sześcioma punktami, to śmiało możesz zaczynać!
Trudno powiedzieć co jest ważniejsze dla własnego biznesu – pomysł, czy kapitał. Dobry start wymaga obu. Ponadto trzeba koniecznie zaplanować finansowanie aż do planowanego założonego momentu zwrotu z inwestycji.
Okazuje się, że jednym z lepszych pomysłów na biznes może być… brak pomysłu. Niektórzy przedsiębiorcy biorąc sprawy w swoje ręce decydują się na sprawdzone rozwiązania i gotowe pomysły. Stają się franczyzobiorcami.
Moim celem było uniezależnienie się od komputera firmowego, czyli taka organizacja firmy, abym mógł przystąpić do pracy w każdym momencie i przy każdym komputerze podłączonym do Internetu – zarówno w biurze, w domu, w szkole, czy nawet kawiarence internetowej. Okazało się to nie tylko możliwe, ale i banalnie proste.
Prowadzisz sklep z odzieżą do biegania? A może zajmujesz się sprzedażą poradników o tematyce finansowej? Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, potrzebujesz skutecznych metod dotarcia do swoich klientów. Wychodząc naprzeciw Twoim oczekiwaniom, podpowiadamy Ci 4 sposoby, jak skutecznie promować swój sklep internetowy.