Home office – jakie meble są niezbędne do urządzenia domowego biura?

Home office powoli przestaje być przywilejem wąskiej liczby branż. Nowoczesne technologie pokazują, że szereg prac można wykonywać zdalnie. Jaki z tego wniosek? W przypadku wielu zawodów przeniesienie biura do domu staje się nie tylko możliwe, ale czasem nawet konieczne. A na pewno komfortowe i oszczędne. 

Meble dla home office

Aby jednak móc wykonywać obowiązki w zaciszu własnego domu, warto stworzyć odpowiednią przestrzeń do pracy. Elegancko zaaranżowane, wydzielone pomieszczenie to z pewnością sposób na to, aby ułatwić i uprzyjemnić zawodową codzienność. Jak urządzić home office? Czym kierować się przy wyborze mebli?

Praca w domu – dlaczego aranżacja home office jest tak ważna?

Praca w domu staje się coraz bardziej powszechna. Obecnie szereg zawodów nie wymaga codziennego meldowania się w biurze. Do wykonania szeregu obowiązków wystarczą zaledwie laptop oraz dostęp do Internetu. Czy na tym kończy się home office? Oczywiście, że nie! Konieczne jest także wygospodarowanie i urządzenie miejsca, w którym można spokojnie zająć się pracą. To nie tylko pozwoli maksymalnie się na niej skupić, ale zapewni rozdzielenie życia zawodowego od prywatnego. W dłuższej perspektywie ma to ogromne znaczenie z punktu widzenia komfortu fizycznego i psychicznego. Umożliwia też dobrą organizację pracy i zapanowanie nad wszystkimi obowiązkami. Tym, czego nie może zabraknąć w domowym biurze, są oczywiście meble. Na Lissy.pl można znaleźć szereg rozwiązań, które sprawią, że domowy gabinet będzie nie tylko wygodny i funkcjonalny, ale szalenie reprezentacyjny.

Biurko – numer jeden w home office

meble gabinetowe 2

Czego nie może zabraknąć w home office? Brawo dla tych, którzy pomyśleli o biurku. Co prawda praca w łóżku z laptopem na kolanach może brzmieć kusząco, jednak nie zda egzaminu na dłuższą metę. Tylko odpowiednio dopasowany fotel oraz blat o stosownej wysokości pozwalają zadbać o zdrowie kręgosłupa oraz stawów. A dodatkowo tworzą miejsce, na którym można wygodnie umieścić komputer, położyć dokumenty czy postawić filiżankę z aromatyczną kawą. Jakie biurko wybrać do home office? Przede wszystkim dopasowane wymiarami do możliwości przestrzeni. W dużych gabinetach domowych sprawdzą się masywne biurka o dużym blacie. Kiedy jednak domowe biuro musi zmieścić się na niewielkiej powierzchni, do głosu dochodzą kompaktowe, mniejsze modele, tworzące przytulny i wygodny kąt do pracy. Warto przy tym pamiętać, że oprócz szerokości i długości biurka, liczy się także jego głębokość. Nie powinna być mniejsza niż 70 cm. Tylko w ten sposób siedząca przy niej osoba zyska odpowiednią ilość miejsca na nogi. I bez problemu pomieści na blacie wszystko, co jest niezbędne do pracy. Dopełnieniem biurka jest oczywiście wygodny fotel. Zdecydowanie najlepszym wyborem są modele na kółkach z wielopłaszczyznową regulacją, zapewniającą maksymalną ergonomię.

Home office – jakie jeszcze meble staną się pomocne w pracy w domu?

Urządzając home office, warto również zainwestować w meble pozwalające ukryć dokumenty i akcesoria niezbędne do pracy. W dużej przestrzeni doskonale sprawdzą się niskie komody. Ich atutem jest to, że pozostawiają wolną przestrzeń na ścianie, dzięki czemu można ozdobić ją plakatami czy zawiesić tablicę magnetyczną lub korkową, gwarantującą dobrą organizację pracy i pomagającą zapanować nad obowiązkami. Wyposażone w szafki czy szuflady, stworzą miejsce na dokumenty, czasopisma branżowe i wszelkie rzeczy niezbędne do pracy. Ich alternatywą są biblioteczki. Wysokie, z przeszklonymi lub drewnianymi drzwiami, gwarantują optymalne wykorzystanie przestrzeni. Pomieszczą mnóstwo przedmiotów – od tych najbardziej gabarytowych, jak segregatory czy książki niezbędne do pracy, po drobiazgi. Szklane witryny to także świetne miejsce na to, aby wyeksponować zawodowe trofea bądź nagrody. Można ustawić na nich niewielką ilość bibelotów albo ramkę z ulubionym zdjęciem. Zaletą biblioteczek jest to, że świetnie chronią schowane w nich przedmioty przed osadzaniem się kurzu. W ten sposób sprawiają, że home office nie tylko efektownie się prezentuje, ale daje możliwość łatwego utrzymania porządku. Biblioteczki zdadzą egzamin zarówno w dużych, jak i niewielkich domowych gabinetach. Można śmiało ustawić je w rogu pomieszczenia, oszczędzając cenne metry na środku. Masywne i eleganckie meble znakomicie sprawdzają się także w otwartych przestrzeniach. Pozwalają podzielić je na strefy i w ten sposób wygospodarować kąt przeznaczony wyłącznie do pracy.

Home office – czym kierować się przy wyborze mebli do domowego gabinetu?

meble gabinetowe 3

W urządzaniu home office niebagatelną rolę odgrywa też styl mebli. Dlaczego? Ponieważ nie od dziś wiadomo, że większość osób pracuje bardziej efektywnie w przestrzeni, która jest dopasowana do ich potrzeb – również pod względem estetycznym. Miłośnicy klasyki mogą więc śmiało pielęgnować swoje zamiłowanie do tradycji w urządzaniu domowego biura. W ofercie centrum meblowego Lissy nie brakuje pięknych i luksusowych rozwiązań wykonanych z naturalnego drewna. Masywne biurka zdobione intarsjami, przeszklone biblioteczki i barki, które na samą myśl przyprawiają o szybsze bicie serca, z pewnością staną się pomocne przy aranżowaniu home office. W dużych przestrzeniach sprawdzą się modele z ciemnego drewna. Z kolei w niewielkich gabinetach numerem jeden okażą się biurka i biblioteczki w ciepłym kolorze dębu. Natomiast osoby preferujące modernistyczny styl, mogą sięgnąć po minimalistyczne, geometryczne meble w jasnych barwach. Ograniczone zdobienia oraz czysta bryła wniosą do przestrzeni powiew nowoczesnych trendów. W urządzaniu domowego biura należy wziąć pod uwagę jeszcze jedno kryterium. O ile w oddzielnym gabinecie styl mebli jest uzależniony wyłącznie od upodobań osoby, która będzie w nim pracować, o tyle w otwartej przestrzeni warto uwzględnić także tło. Wydzielając kącik do pracy, należy dopasować meble do stylu pozostałych elementów aranżacji. Albo pójść w zupełnie odwrotnym kierunku i stworzyć przestrzeń o kontrastującej estetyce, która jeszcze lepiej podkreśli jej odrębność.

Praca zdalna na początku może wydawać się nie lada wyzwaniem. Przy odpowiednim urządzeniu home office szybko przekona jednak, że ma zdecydowanie więcej zalet niż wad. Niebagatelną rolę odgrywają w tej kwestii dobrze dopasowane meble, wykonane z trwałych i solidnych materiałów. Gwarantują komfort, pełnią funkcję reprezentacyjną, a dodatkowo ułatwiają dobrą organizację pracy, będącą najkrótszą drogą do osiągnięcia zawodowego sukcesu.

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: redakcja@mala-firma.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: redakcja@mala-firma.pl.
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings