Jak mądrze wybrać konto dla firmy? 10 praktycznych wskazówek

Część banków oferuje rejestrację działalności i otwarcie rachunku firmowego za pomocą jednego wniosku. To szybkie i proste rozwiązanie. Pozostaje tylko kwestia: które konto firmowe wybrać?

t uv1rzqpuy

Bądź sprytny przed podpisaniem umowy i przestudiuj nie tylko koszty prowadzenia rachunku, ale też inne elementy oferty banku!

1. Bliskość oddziału/wrzutni

Bliskość oddziału lub wrzutni ma znaczenie dla biznesów, które oparte są na handlu i częstych wpłatach i wypłatach pieniędzy do banku. Wrzutnia to takie specjalne urządzenie umożliwiające wpłaty gotówki, która działa 24/7. Nie blokuje Twojego biznesu przez stratę czasu na stanie w kolejce. Na przykład w PKO Banku Polskim, pieniądze wkłada się do wrzutni w specjalnej kopercie. Cały proces przebiega szybko, a wpłata może być widoczna na rachunku nawet w pół godziny.

2. Rekomendacja księgowej

Dobra księgowa jest nieocenioną wartością dla każdej firmy. Dlatego warto zapytać ją o doświadczenia z różnymi bankami, by w przyszłości np. eksport plików do programów księgowych nie sprawiał problemów i nie generował stresu. Księgowe rozwiewają wątpliwości nie tylko w obszarze podatków, ale orientują się też które rachunki cieszą się popularnością wśród przedsiębiorców, a z których banków klienci nie są zadowoleni.

3. Intuicyjna bankowość elektroniczna i aplikacja

Czy wyobrażasz sobie, że po zalogowaniu do bankowości elektronicznej, zastanawiasz się jak wykonać przelew, wnioskować o kredyt bądź założyć rachunek pomocniczy? Intuicyjna i niezawodna bankowość elektroniczna pomaga w biznesie. Podobnie jak aplikacja, dzięki której zapłacisz kontrahentowi po wyjściu z biura, będąc w dowolnym miejscu. Sprawdzisz płatności od klientów, saldo, historię i zapłacisz BLIKIEM.

Funkcjonalność i przydatność aplikacji zależy od banku. Dlatego, jeśli wiele spraw załatwiasz za pomocą smartfona, to przydatne przy wyborze konta dla firmy są opinie użytkowników o aplikacjach różnych banków. Małe firmy zwykle korzystają z tym samych aplikacji, co klienci indywidualni, dlatego z łatwością poznasz jasne i ciemne strony każdej aplikacji, bo opinii nie brakuje.

Zwróć również uwagę na liczbę pobrań z oficjalnych sklepów z aplikacjami oraz na ogólną ocenę użytkowników.

4. Niezawodny doradca

Telefon do człowieka, który czuje świat finansów i w prosty sposób potrafi wytłumaczyć różnicę pomiędzy faktoringiem cichym a jawnym albo leasingiem finansowym a operacyjnym, to nieocenione wsparcie. Warto zatem zwrócić uwagę na możliwość korzystania ze wsparcia doradców.

5. Wieloosobowy dostęp do bankowości elektronicznej

To ważna usługa, gdy zamierzasz oddelegować część obowiązków finansowych innej osobie bądź też ze wspólnikiem otwierasz spółkę i każdy będzie zatwierdzał przelewy. Wieloosobowy dostęp umożliwia nadawanie uprawnień poszczególnym osobom w firmie.

Na przykładzie PKO Banku Polskiego, wieloosobowy dostęp do bankowości internetowej umożliwia dodawanie osób uprawnionych do operacji na koncie online, akceptowanie przelewów, składanie wniosków. Każdy z firmy może mieć inny zakres uprawnień.

6. Oferta dla firm

Wybierając rachunek dla firmy, sprawdź pełną ofertę dla firm: konta walutowe, kredyty, leasing, faktoring, kantor online. Im szersza oferta, tym większe prawdopodobieństwo, że bez wychodzenia z biura załatwisz różne formalności i sprawy związane z finansami, dzwoniąc do doradcy banku, bądź też składając wniosek online.

7. Kantor internetowy bez rachunku walutowego

Jak kupować za granicą i uniknąć wysokich opłat za przewalutowanie? Odpowiedzią jest kantor internetowy. Co więcej niektóre banki umożliwiają wysyłanie i odbieranie przelewów po korzystnym kursie nawet bez konta walutowego. Jak działa tego typu usługa? Na przykładzie iPKO dealera – kantor internetowy dla firm jest zintegrowany z bankowością i zanim przelew zostanie zaksięgowany lub wysłany możesz wymienić walutę po atrakcyjnym kursie.

8. Konta w innych państwach otwarte w Polsce

Pierwsza, największa polska platforma sprzedaży internetowej, czyli dobrze wszystkim Polakom znane Allegro jest już w Czechach. Z kolei wielu przedsiębiorców sprzedających poprzez serwis Amazon otwierają konta w Niemczech. Firma może potrzebować też konta za granicą, bo startuje w przetargu lub np. planuje wynająć magazyn lub powierzchnię w galerii handlowej. Może się okazać, że konkretny bank czy grupa działająca w Polsce może być w takich sytuacjach bardziej wspierająca od innych. Na przykład w PKO Banku Polskim, nie wyjeżdżając z Polski, otworzysz rachunek w Czechach, Niemczech i Słowacji (bank ma tam lokalne oddziały), a logując się do jednego internetowego masz dostęp do wszystkich rachunków. Warto pamiętać, że rachunek w Niemczech i Słowacji otwiera firmę na strefę euro. Dzięki temu pieniądze przelane np. na niemiecki rachunek, po minucie mogą być na polskim koncie, bo wszystko odbywa się w ramach jednego serwisu.

9. Promocje

Dzięki promocjom opłaty bankowe mogą być niższe w pierwszym okresie od otwarcia rachunku. Są też promocje z dodatkowymi benefitami, np. w PKO Banku Polskim do 31 maja firma może uzyskać zwrot 20% wydatków zrealizowanych kartą na stacji benzynowej lub stacji ładowania pojazdów (maksymalnie 200 zł miesięcznie). Warto więc sprawdzić, czy akurat w przypadku naszej firmy, spełnienie warunków promocyjnych będzie realne do osiągnięcia.

10. Wyjście poza schematyczne myślenie

Wiele osób przy wyborze rachunku firmowego pierwsze kroki kieruje do banku, w którym ma swoje konto indywidualne. Nie ma w tym nic złego, natomiast warto rozejrzeć się również w innych bankach. Bo może się okazać, że znajdziesz ofertę, która będzie szyta na miarę Twoich potrzeb i firmy! A rozwój firmy nabierze realnych kształtów.

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: redakcja@mala-firma.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: redakcja@mala-firma.pl.
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings