LinkedIn – poradnik totalny

Jeśli jesteś osobą decyzyjną, to pewnie stale poszukujesz metod na networking oraz ciągłe poznanie nowych wartościowych osób, z którymi można zarówno tworzyć nowe biznesy, jak też uczyć się od nich, zdobywać wiedzę, dowiadywać się czegoś nowego. 

LinkedIn

Zapewne słyszałeś już, że na LinkedIn jest prawie 97% osób na stanowiskach decyzyjnych. Jeśli chcesz wiedzieć, jak ten portal może pomóc w rozwoju Twojego biznesu, to koniecznie przeczytaj nasz dzisiejszy artykuł.

Portal LinkedIn co to jest?

Jest to nic innego jak portal społecznościowy nastawiony na ludzi aktywnych zawodowo. Jest on międzynarodowy a jego łączna liczba użytkowników przewyższa już 800 mln. Warto zaznaczyć, że są to osoby bardzo chętne do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych i znajomości networkingowych.

LinkedIn to źródło niezwykle cennych informacji o swoich użytkownikach. Większość z nas na swoich profilach ma dokładnie zaznaczone, gdzie pracuje obecnie, jakie miało poprzednie prace oraz w czym się specjalizuje. To idealny sposób, aby dotrzeć do firm lub ludzi, którzy są naszym targetem.

Pamiętaj, że założenie profilu na LinkedIn jest w 100% darmowe. Serwis jest prosty i intuicyjne. Dodatkowo na każdym kroku serwis będzie Ci podpowiadał jak jeszcze możesz udoskonalić swój profil np. poprzez wpisanie dodatkowych treści, czy uzupełnienie braków.

Jak działa strona LinkedIn

Działanie LinkedIn można porównać do Facebooka tylko takiego przeznaczonego do kontaktów biznesowych. Na LinkedIn użytkownicy są bardzo otwarci na zawieranie nowych znajomości i poszerzanie sieci kontaktów. Właśnie dlatego nie mówimy tu o „znajomych”, a o kontaktach. Nie jest konieczne, abyś kogoś znał, aby wysłać mu zaproszenie do nawiązania kontaktu. LinkedIn pozwala aż na 500 zaproszeń tygodniowo, to jasno pokazuje, że element networkingowy jest dla LinkedIn bardzo istotny. Jak zapewne się domyślasz nowe kontakty to szansa na znalezienie nowego klienta, inwestora, partnera biznesowego, czy nawet udziałowca. Potwierdzają to również specjaliści z Agencji Sales Robots, która to zawodowo zajmuje się kampaniami na LinkedIn.

LinkedIn w Polsce — statystyki

Często można usłyszeć, że do Polski trendy czy zachowania z Ameryki przychodzą zawsze z lekkim opóźnieniem. Podobnie jest w przypadku LinkedIn. W USA nawet połowa obywateli ma założone swoje konto na LinkedIn. W Polsce na ten moment mamy 4,4 mln użytkowników. Ta liczba z miesiąca na miesiąc rośnie i bez wątpliwości ten trend będzie się jeszcze długo utrzymywał.

Pamiętaj o tym, że 4,4 mln osób to jest bardzo duża grupa. Jeśli weźmiemy do tego pod uwagę, że to mogą być przyszli klienci czy inwestorzy, to niewątpliwie prowadzenie aktywnie profilu na LinkedIn może być bardzo opłacalne. Pamiętaj też, że osoby wchodzące na LinkedIn nie robią tego w celu bezpodstawnego przeglądania swojej tablicy, tak jak to się często dzieje na Facebooku, tylko podchodzą do tego bardziej z biznesowego powodu.

Co to jest profil prywatny na LinkedIn?

Prywatny profil na LinkedIn może założyć każdy, a samo założenie konta oraz jego późniejsze prowadzenie nie wiąże się z ponoszeniem jakichkolwiek opłat. Prywatny profil może służyć jako osobista wizytówka lub jako nasze centrum do pozyskiwania wartościowych leadów, wiadomości, treści.

Czym dokładnie jest lead? Warto zapoznać się z treścią: https://salesrobots.pl/pl/artykul/lead-co-to-jest-i-jak-je-pozyskiwac

Oczywiście na sam nasz profil możemy dodać praktycznie nieograniczoną ilość nowych osób, bo limit ustawiony przez serwis to aż 30 000 kontaktów.

Co to jest profil firmowy na LinkedIn?

Na serwisie można założyć też profil firmowy. Zdecydowanie różni się od profilu prywatnego. Jest to bardziej bierny, bo co prawda nadal możemy na nim publikować treści, ale nie  osiągają one dużych zasięgów.

Oczywiście posiadanie profilu firmowego jest atrakcyjne ze względów wizerunkowych, bo dobrze to świadczy o firmie, uchodzi wtedy za bardziej profesjonalną.

Sprzedaż na LinkedIn – najważniejsze rzeczy

Portal LinkedIn jest dobrym bardzo przydatnym miejscem na generowanie sprzedaży dla naszej firmy. Codziennie możemy kontaktować się z innymi osobami i oferować swój produkt czy usługę. Oczywiście nie ma konieczności robić tego w aktywny sposób. Niektórzy wolą dzielić się swoją wiedzą oraz opisywać to, co oferują w ramach codziennych postów. To dla wielu użytkowników jest lepsza metoda, bo nie wszyscy lubią klasyczne techniki sprzedażowe, z którymi spotykamy się niemal na co dzień.

Warto zauważyć, że LinkedIn jest również dobrym miejscem dla handlowców, marketingowców i innych pracowników, którym zależy na powiększaniu swojej sieci kontaktów i relacji biznesowych.

Serwis posiada również bardzo skuteczne narzędzie, dzięki któremu możesz jeszcze skuteczniej wyszukiwać nowe osoby. Sales Navigator, bo o nim tu mowa. Jest ono dostępne w ramach pakietu premium na LinkedIn.

Jak generować leady na LinkedIn?

Wszyscy jesteśmy zainteresowani pozyskiwaniem leadów. LinkedIn ma na to 3 bardzo dobre metody. Możesz ich używać całkowicie niezależnie od siebie. Mają inny efekt, ale wymagają też innego zaangażowania:

  • Bezpośrednie wiadomości prywatne, można osiągnąć do 10% skuteczności. To bardzo dobre rozwiązanie dla każdego, bo wiadomo, że prywatne wiadomości są sprawzane przez każdego. Wybierając indywidualną wiadomość masz pewność, że użytkownicy chętnie odpowiedzą do Ciebie. To prywatna wiadomość to doskonały sposób na sprzedanie tego, co masz do zaoferowania.
  • Zaproszenia na wydarzenia mogą mieć do 15% skuteczności. Wydarzenia różnią się nieco od wiadomości, ponieważ tutaj mówimy więcej o tym, aby gdzieś się pojawić. Ktoś jeszcze nie otrzymał od nas konkretnej wiadomości. Dopiero na samym wydarzeniu otrzymuje ją i decyduje, czy go to interesuje, czy nie.
  • Niestety publikowanie postów ma niewielki zasięg. Pamiętaj, że ważna jest liczba postów, które przeciętny użytkownik widzi dziennie. Aby więc cię zauważył, musisz być najlepszy w każdej sferze (wyprzedzić konkurencję). Co więcej, nawet jeśli użytkownicy przeczytają Twoją wiadomość, jest mało prawdopodobne, że pomyślą o skontaktowaniu się z Tobą.

Rekrutacja na LinkedIn

Proces rekrutacji na LinkedIn jest bardzo popularny wśród rekruterów i osób poszukujących pracy. Jest wiele ofert i codziennie dodawane są nowe. Ponieważ praca zdalna staje się coraz bardziej popularna, ograniczenia geograficzne często nie stanowią już problemu. Dzięki temu możesz znaleźć kandydatów z całej Polski, a oni mogą pisać i aplikować do wymarzonej firmy, nawet jeśli jest od nich oddalona o 500 km.

Jak znaleźć pracę na LinkedIn – niezawodne metody

Najlepiej rozpocząć poszukiwanie pracy, zaznaczając w swoim CV oraz na profilu, że chcesz zmienić obecną pracę lub poszukać nowej. Gdy to zrobisz, sprawdź, czy Twój profil jest poprawnie wypełniony. Jeśli nie, uzupełnij brakujące informacje. Dlaczego musisz to zrobić? Ponieważ możesz być pewien, że Twój pracodawca zobaczy Twój profil na tej stronie. Jeśli nie zostanie on prawidłowo zaprezentowany, możesz nie mieć szans.

Jak znaleźć pracownika na LinkedIn – niezawodne metody

W tym przypadku jest odwrotnie. Jeśli szukasz pracowników, pamiętaj, że nie każdy musi być ekspertem LinkedIn. Jeśli widzisz niekompletny lub brakujący profil, to się nie zrażaj. Napisz, skontaktuj się. Może ta osoba zmienia i aktualizuje akurat swój profil. Nigdy nie wiesz.

Cennik LinkedIn – lista płatnych usług na platformie

Jak wspomnieliśmy wcześniej, założenie i zarządzanie kontem jest darmowe. Istnieje jednak kilka dodatkowych możliwości, które możesz kupić. Są to:

  • LinkedIn Premium Sales Navigator – zdecydowanie najpopularniejszy. Dzięki niemu możesz korzystać z efektywniejszej wyszukiwarki nowych kontaktów. Możesz skorzystać z wielu dodatkowych filtrów, które nie są dostępne bez tego pakietu. Należy zaznaczyć, że cena takiego pakietu to ok. 500 zł
  • recruiter — pomaga wyszukiwać kandydatów po ich umiejętnościach.
  • career — pomaga w poszukiwaniu pracy.
  • business — zestaw kursów o tematyce biznesowej.

Krótko mówiąc, LinkedIn to bardzo potężny portal, który oferuje wiele możliwości. Warto korzystać ze wszystkich jego funkcji, bo on nie przestanie się rozwijać i z miesiąca na miesiąc będzie mieć coraz więcej polskich użytkowników. Dzięki temu możesz wyprzedzić konkurencję, a co najważniejsze przyciągnąć do swojego biznesu nowych klientów i inwestorów.

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: redakcja@mala-firma.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: redakcja@mala-firma.pl.
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings