W dwudziestym pierwszym wieku aktywność w sieci to absolutne must have niezależnie od branży działalności biznesowej. Takie elementy jak na przykład prowadzenie strony internetowej pomagają w budowaniu marki przedsiębiorstwa.

Aby jednak osiągnąć sukces w tym zakresie, konieczne jest zadbanie również o aspekty techniczne, w tym między innymi wysokiej jakości hosting strony internetowej. Na czym można oszczędzić podczas wyboru usługi hostingowej, a z czego nie powinno się rezygnować?

Hosting — dlaczego jest potrzebny?

W pewnym uproszczeniu usługa hostingowa polega na udostępnieniu miejsca (przestrzeni) na serwerze. Dzięki temu możliwe jest umieszczanie na danej stronie internetowej takich zasobów jak na przykład tekst, obiekty multimedialne (dźwięki, obrazy, nagrania video), pliki do pobrania oraz kontakt e-mail. Hosting to podstawa w aktywności internetowej przedsiębiorstw, które mogą dzięki temu zaprezentować odbiorcom informacje o oferowanych towarach/usługach czy pliki do pobrania (w tym np. katalogi ofertowe, raporty, dane kontaktowe itp.).

Wyżej wymienione udogodnienia to jeszcze nie wszystko. Wysokiej jakości hosting obejmuje także takie funkcjonalności jak między innymi:

  • ochrona danych,
  • regularne tworzenie kopii bezpieczeństwa (tzw. backupów), dzięki czemu możliwe będzie odzyskanie danych utraconych np. wskutek awarii,
  • ochrona danych wrażliwych danych (w tym na przykład danych osobowych klientów itp.),
  • ochrona serwera przed atakami hakerskimi oraz wirusami.

Koszt usługi hostingowej

Niezależnie od branży oraz skali działalności właściciele firm dążą do optymalizacji kosztów prowadzonego przedsiębiorstwa. Często popełnianym błędem jest nadmierna redukcja kosztów przez przedsiębiorców. Nierzadko przejawia się ona wyborem najtańszej lub bezpłatnej usługi hostingowej. Tego typu produkty również umożliwiają prowadzenie strony firmowej, ale z uwagi na parametry są przeznaczone głównie dla mniejszych podmiotów oraz freelancerów.

Przeciętny koszt podstawowej usługi hostingu na to 100 - 600 zł rocznie w zależności od firmy, oferty, pojemności i dostępnych zasobów. Koszt ten dodatkowo często można obniżyć za pomocą kodów rabatowych czy promocji na pierwszy rok.

Źródło: https://jakwybrachosting.pl/ile-kosztuje-hosting/

Tymczasem w przypadku niektórych firm niezbędne są usługi hostingowe „z wyższej półki”. Jest tak szczególnie w sytuacji, gdy spodziewana jest duża liczba odwiedzających, a na stronie zamierza się umieścić dużo plików multimedialnych. Na profesjonalny, droższy hosting należy zdecydować się w szczególności w przypadku prowadzenia sklepu internetowego. Jakie elementy usługi hostingowej są wówczas niezbędne?

Must have profesjonalnego hostingu — z czego nie powinno się rezygnować?

Podczas wyboru usługi hostingowej warto zwrócić uwagę w szczególności na następujące parametry:

  • wielkość transferu — jest to jeden z najważniejszych aspektów. To właśnie od transferu zależy, jak wielu użytkowników będzie mogło odwiedzić stronę w danym okresie (miesiącu). Zależność w tym przypadku jest bardzo prosta: im większy transfer, tym większa liczba odwiedzających;
  • dostępna przestrzeń dyskowa — parametr ten określa, jak wiele plików (zdjęcia, logi, dane kontaktowe itd.) można umieścić na danej stronie. W przypadku sklepów e-commerce niezbędne może być nawet 200GB, zaś dla mniej rozbudowanych stron powinno wystarczyć np. 2GB lub 5GB (z pewnością zadowoli Cię informacja, tego typu powierzchnię oferują czasem także darmowe hostingi);
  • reklamy — w większości przypadków nawet najtańszy hosting oznacza brak reklam wyświetlanych użytkownikom odwiedzającym stronę internetową. Niestety, trudno tego uniknąć w przypadku darmowego hostingu. Reklamy to pozornie nieistotny czynnik, jednak rzeczywistość wygląda inaczej. Internauci są coraz bardziej wymagający, a liczne reklamy mogą zniechęcić ich do danej witryny;
  • backup danych — jest to opcja, z której absolutnie nie powinno się rezygnować. Regularne (najlepiej raz na dobę) tworzenie kopii zapasowych pozwala na szybkie odzyskanie danych w przypadku awarii itp.

Hosting — z czego można zrezygnować?

Wyżej wymienione elementy to podstawa podczas wyboru hostingu. Mniej ważne aspekty to między innymi pakiety promocyjne. Rabat to przydatna opcja w przypadku mniejszych przedsiębiorstw, ale dla większych podmiotów różnica na poziomie kilkudziesięciu złotych rocznie nie powinna odgrywać większego znaczenia.

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies.

Aby dowiedzieć się więcej poznaj Politykę prywatności oraz Politykę cookies.