PKO Bank Polski: Konto firmowe – analiza konta

PKO BP oferuje dwa rodzaje rachunków dla firm. Pierwszy z nich to po prostu Konto Firmowe, a drugi Konto Firmowe Premium. Rachunek podstawowy, pomocnicze, walutowe, karty debetowe mogą być za 0 zł. A warunki wcale nie są wygórowane, w zasadzie jest tylko jeden dla każdej z usług. Poza tym darmowe przelewy, w tym zagraniczne.

iko

I to wszystko w otoczeniu bogatej oferty produktów dodatkowych dla przedsiębiorców. Gdzie są haczyki?

Dla kogo?

Konta firmowe PKO BP skierowane są do przedsiębiorców, których roczne obroty nie przekraczają 5 mln złotych. Bank ma w ofercie dwie propozycje:

Konto Firmowe:

  • proste zasady,
  • możliwość ominięcia opłat,
  • aplikacja mobilna IKO – jeśli z niej korzystasz, ponosisz mniejsze opłaty,
  • rachunki pomocnicze, walutowe (PLN, EUR, USD, GBP, AUD, BGN, CNY, HRK, CZK, DKK, HKD, JPY, CAD, NOK, NZD, RUB, RON, SGD, SEK, TRY, HUF),
  • karta debetowa z funkcją wielowalutową.

Konto Firmowe Premium:

  • dla wymagających przedsiębiorców,
  • wielopodpis do autoryzacji przelewów,
  • wirtualne rachunki,
  • serwis transakcyjny iPKO biznes dla klientów z bazą kontrahentów zagranicznych, dostępny także pod postacią aplikacji mobilnej
  • duże możliwości personalizacji usług dostępnych w iPKO.

Konto Firmowe Premium to oferta dla przedsiębiorców, którzy oczekują od banku czegoś więcej niż zwykłego rachunku do rozliczeń firmowych. PKO BP daje także możliwość otwarcia rachunków pomocniczych w różnych walutach (obecnie w 22) i podpięcia do nich karty wielowalutowej. Przelewy w PLN pomiędzy rachunkami pomocniczymi nie kosztują ani grosza.

Natomiast Konto Firmowe to sposób na prosty i tani (pod warunkiem aktywnych działań na koncie) rachunek firmowy dla mniejszych firm. Z bogatą paletą usług dodatkowych, które ułatwiają zarządzanie firmą, np. eKsięgowość.

Opłaty za podstawowe usługi

Młode firmy, które są na rynku krócej niż rok, za konto przez pół roku nie płacą. I to zarówno za Konto Firmowe, jak i Konto Firmowe Premium. Po tym okresie wystarczy, że na Konto Firmowe wpływa 2 tys. zł miesięcznie, a na Konto Firmowe Premium 50 tys. zł, i nie są pobierane opłaty.

Do rachunku podstawowego i rachunków pomocniczych otrzymamy za 0 zł dowolną liczbę kart debetowych. Opłata za wielowalutową Visę to 10 zł miesięcznie, ale można ją ominąć. Wystarczy zapłacić nią pięć razy w miesiącu. Ogólnie do wyboru są trzy rodzaje kart:

  1. Biznes Partner,
  2. Visa Biznes Wielowalutowa,
  3. Business Waluta (EUR, USD).

Wsparciem może być Karta Kredytowa PKO EURO Biznes. Okres bezodsetkowy wynosi 56 dni. Jeśli jesteś przedsiębiorcą dłużej niż rok, to limit do 10 tys. zł dostępny jest bez przedstawiania dokumentów finansowych.

Przedsiębiorcom, którzy mają konto firmowe w PKO BP opłaca się robić przelewy za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Nielimitowane wówczas są zwykłe przelewy krajowe i SEPA (w trybie zwykłym) za 0 zł. W serwisie iPKO niestety bezpłatne przelewy są ograniczone. Kolejna rzecz to wypłata gotówki, która w bankomatach tego banku jest za 0 zł dla obydwu kont. Bez kosztów również wpłatomaty PKO BP, ale do kwoty 50 tys. zł miesięcznie.

Przejdź na stronę banku ▶

Konto Firmowe z Powerb@nkiem na start- promocja dla nowych klientów

Z nowej promocji można skorzystać do 31 marca 2022 roku. Zakładając Konto Firmowe w PKO BP, na start za 0 zł bank oferuje:

  • domenę – prosta i szybka rejestracja firmowej strony, nieograniczona liczba subdomen, bezpłatne wsparcie techniczne;
  • kreator stron, hosting, certyfikat SSL – prosty w obsłudze kreator stron, ochrona antywirusowa, kopia strony, adres mail w swojej domenie;
  • fakturowanie z e-księgowością – różnego rodzaju faktury sprzedażowe bez limitu, 1 godzina bezpłatnej konsultacji z księgową (jedna konsultacja bądź dwie po 30 min).

Usługi te są za darmo przez 12 miesięcy. Później zgodnie z cennikiem home.pl. Skorzystanie z promocji wiąże się z wyrażeniem zgód marketingowych. Należy podać również telefon oraz mail.

Zaproszenie do promocji jest wysyłane po otwarciu Konta Firmowego bądź Konta Firmowego Premium. Po przyjęciu zaproszenia- aktywacji promocji, na podany wcześniej mail klient otrzyma dane do aktywacji usług w home.pl oraz Superksięgowej.

Promocja jest limitowana, bank do rozdania ma 200 usług księgowych i 500 dla home.pl

Aplikacja IKO

Śmiało można powiedzieć, że to jedna z najlepszych aplikacji na rynku. Co małym przedsiębiorcom daje IKO?

  • Wykonasz przelewy do ZUS i US.
  • Wypłata z bankomatów, wpłata (wpłatomaty) BLIK-iem.
  • Płatności BLIK-iem.
  • Pod ręką dostępne informacje o stanie konta i wykonanych transakcjach.
  • Przelewy na telefon (nie musisz znać numeru konta odbiorcy, a on nie musi mieć IKO).
  • Klienci mogą płacić BLIK-iem (niższa prowizja niż przy kartach).
  • Umożliwia przyjmowanie płatności BLIK-iem w sklepach internetowych (klienci lubią mieć wybór).

Aplikacja ma jeszcze jedną dużą zaletę, o której już wspomniano, czyli darmowe przelewy krajowe i SEPA w trybie standardowym. Mając Konto Firmowe w PKO BP nie opłaca się z niej nie korzystać.

Wsparcie na starcie i dla doświadczonych przedsiębiorców

Dla nowych firm wsparciem są trzy produkty:

  1. Debet: do 1000 zł jeśli otwierasz konto firmowe bądź masz je krócej niż trzy miesiące.
  2. Terminal płatniczy Smart D220 za darmo na zawsze bądź standardowy terminal za 0 zł przez 12 miesięcy. 0% prowizji przez rok od transakcji kartami Visa i Mastercard.
  3. Leasing: do 120 tys. (wniosek w oddziale bądź za pośrednictwem PKO Leasing).

Przedsiębiorcy z dłuższym stażem do wyboru mają kredyty na różne cele oraz pożyczkę na dowolny cel w kwocie do pół miliona złotych. W ofercie PKO BP są kredyty obrotowe, inwestycyjne, hipoteczne, a także kredyty ze wsparciem unijnym (kredyt technologiczny). Pomocne dla przedsiębiorców są również wspomniane wcześniej karty kredytowe. W ofercie jest jeszcze leasing, nie tylko na start. To co zasługuje na uwagę w jego przypadku, to minimum formalności, wiele opcji do wyboru (leasing finansowy, operacyjny, zwrotny, wynajem), indywidualne warunki.

Usługi dodatkowe

W ofercie PKO BP szeroki pakiet usług dla firm.

  • e-Księgowość. Fakturowanie bez limitu za 0 zł (podstawowe dokumenty sprzedażowe) i OCR. Pakiet rozwojowy (koszt 20 zł miesiąc), to już dostęp do narzędzi, dzięki którym samodzielnie rozliczysz małą działalność (KPiR). Trzeci, Pakiet Optymalny, to obok dostępu do rozliczania się za pomocą KPiR, również kadry i płace oraz magazyn (koszt to 50 zł miesięcznie).
  • Finansowanie faktur. Do 100% wartości brutto minus prowizja, która wynosi 0,066% za każdy dzień oczekiwania na wpływ.
  • Terminal płatniczy. Model Smart D220 bez kosztów za posiadanie, użytkowanie w programie Polska Bezgotówkowa.
  • iPKO Dealer. W kantorze internetowym wymienisz walutę bez pośredników. Połączony jest z iPKO i iPKO biznes. Wśród dostępnych, przydatnych opcji, między innymi: automatyczne transakcje wymiany (gdy waluta będzie po zaznaczonym kursie) bądź alerty. Aby przewalutować zagraniczne transakcje, nie musisz mieć konta walutowego.

Obiektywnym okiem

Z jednej strony mamy prosty rachunek firmowy, z drugiej konto z rozbudowanymi narzędziami do zarządzania firmą o zasięgach wykraczających poza Polskę, ale czy faktycznie sprawdzą się w każdym przypadku?

Obok wielu zalet, ma też swoje wady. Jedną z głównych jest nastawienie banku na aplikację mobilną. Nie każdy jest zwolennikiem robienia przelewów przez telefon. Natomiast w serwisie internetowym iPKO darmowe przelewy są limitowane. Zatem Konto Firmowe niekoniecznie będzie odpowiadało przedsiębiorcom, którzy wolą usiąść przed monitorem komputera.

Natomiast jeśli jesteśmy zwolennikami nowoczesnej technologii, to IKO z pewnością nam się spodoba. Aplikacja jest bardzo funkcjonalna. A podstawowe Konto Firmowe może być za 0 zł. Przez pół roku (jeśli jest to młoda firma) z konta korzystamy bez opłat. Później wystarczą wpływy miesięczne na poziomie 2 tys. zł nie jest to duża kwota, w związku z czym opłaty powinno udać się ominąć. Konto może być połączone z rachunkami osobistymi, więc mali przedsiębiorcy mogą zrezygnować z karty, a pieniądze z konta firmowego przelewać na osobiste w czasie rzeczywistym. To jedna z dróg ominięcia opłaty za kartę. Plusem oferty PKO jest e-księgowość. Przedsiębiorca rozliczający się z KPiR może za 20 zł robić to samodzielnie. A księgowość dostępna jest z pozycji iPKO, czyli wszystko w jednym miejscu.

PKO Konto Firmowe i Konto Firmowe Premium to oferta dla małych, lokalnych, jednoosobowych biznesów, ale też dla większych firm o zasięgach wykraczających poza granice kraju. Kompleksowa oferta przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy, co w biznesie ma kluczowe znaczenie.

Przejdź na stronę banku ▶

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: redakcja@mala-firma.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: redakcja@mala-firma.pl.
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings