Czy dropshipping się opłaca? Na czym polega?

Nowy trend w e-commerce podbija światowe rynki. Zarówno małe jak i duże sklepy włączają współpracę z hurtownią (bądź producentem), inaczej mówiąc dropshipperem, by poszerzyć ofertę sklepu. Sprzedawca w tym modelu biznesowym jest odpowiedzialny za sprzedaż towarów, promocję sklepu, obsługę klientów i składanie zamówień u hurtownika. Pakowaniem towaru i wysyłką zajmuje się ten drugi.

3264486

W zasadzie w modelu dropshippingowym jest jeszcze jedno ogniwo – wspomniany wcześniej producent. Powodzenie w biznesie zależny od wielu czynników, m.in. znajomości towarów, ich jakości i rzetelności hurtownika, który realizuje wysyłki. Zanim wejdziesz w dropshipping, przeczytaj z czym się go je i jakie obok często wymienianych zalet są minusy.

Jak działa dropshipping?

Planujesz założyć sklep internetowy, ale formalności, towar, przestrzeń, którą trzeba zorganizować  to takie punkty, które świecą jak lampka ostrzegawcza? Sklep internetowy należy do popularnych form zarobku w sieci i jak trafisz w niszę, i sprzedajesz wysokiej jakości produkty, to masz realne szanse na dobre zarobki. Oczywiście nie w miesiąc, ale pracując wytrwale i poszerzając grono klientów z czasem zbudujesz dochodowy interes.

Dropshipping to model biznesowy, który nie wymaga dużego kapitału na początek i nie musisz mieć magazynu. Nie kupujesz hurtowej ilości różnych rzeczy i nie ponosisz ryzyka, że z tym zostaniesz, gdy zainteresowanie będzie niewielkie.

W modelu dropshippingowym jako sprzedawca tworzysz stronę sklepu, podpisujesz umowę z hurtownikiem bądź hurtownikami, a następnie wystawiasz ich towary w swoim sklepie. Klient zamawia towar, płatność płynie na konto sklepu, a następnie składasz zamówienia u  dropshippera. On jest odpowiedzialny za spakowanie i wysyłkę towaru.

Strona sklepu, marketing i … reklamacje

Po stronie sprzedawcy leży stworzenie takiego sklepu online, który będzie sprzedawał. Dlatego musisz zająć się działaniami promocyjnymi. Zaprzyjaźnić się z wyszukiwarkami – lubią unikalne, ładnie przygotowane opisy i oryginalne zdjęcia. Zresztą klient kupuje oczami, a gdy czyta masz szansę na przekonanie go, że to w tym sklepie nabędzie najlepszy towar. Kolejna kwestia to social media. Masz wielu znajomych na Facebooku? Wykorzystaj jego potencjał do promowania produktów i sklepu.

Stronę sklepu stworzysz korzystając z gotowych rozwiązań, a nawet wykupisz abonament na platformie dropshippingowej. Wśród najpopularniejszych są: TakeDrope, Sky-Shop, Shoper, RedCart, Baselinker, IdoSell. Abonament w zależności od wybranej platformy i planu (zazwyczaj kilka do wyboru) wynosi od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie.

Ważnym obowiązkiem każdego sprzedawcy internetowego jest obsługa reklamacji, a takie zdarzają się praktycznie w każdej branży. W modelu dropshippingowym za obsługę zwrotów i reklamacji towarów odpowiada sprzedawca. Istotną kwestią przed wejściem we współpracą z hurtownikiem jest uzgodnienie kwestii zwrotu towarów. Hurtownie stosują różne procedury w tego typu sytuacjach i warto sprawdzić, co dla naszego biznesu jest najbardziej opłacalne.

Zarobki w modelu dropshippingowym

Zyski sprzedawcy w modelu dropshippingowym wynikają z marży. Według statystyk podawanych przez popularne platformy  dropshippingowe marża mieści się pomiędzy 20 a 30%. Zarobek zależy od tego, jakie produkty sprzedajesz, a dokładnie w jakiej kwocie.

Bluza u hurtownika kosztuje 200 zł, sprzedasz ją za 250 zł, czyli marża wynosi 20%. Przy 10 bluzach jest to kwota rzędu 500 zł, ale gdy sprzedajesz otwieracze do butelek albo kubki za 10 czy 15 zł, to zysk z każdego przedmiotu jest dużo niższy.

Przed rejestracją działalności w modelu  dropshippingowym opłaca się przede wszystkim zrobić kilka rzeczy:

  • analizę rynku – branży i konkurencji,
  • poszukać niszy – szansa na wyższą marżę,
  • oszacować potencjalną sprzedaż – analiza zainteresowania produktem w Polsce i na lokalnym rynku,
  • prześwietlić hurtowników – oferty, zasad współpracy.

Dropshipping ma ładne opakowanie, które świetnie się sprzedaje, natomiast samo założenie działalności i wystawienie produktów nie daje żadnej gwarancji sukcesu. Konieczna jest chłodna kalkulacja.

Dropshipping – zalety i wady

Sprzedaż na zasadach  dropshippingu ma wiele zalet. Nie potrzebujesz dużej gotówki na początek, ani długiego doświadczenia w biznesie. Własną pracą możesz osiągnąć sukces, sprzedając przykładowo asortyment w modelu  dropshippingowym i powoli poszerzając ofertę o własne produkty. Dbając o jakość produktów i profesjonalną obsługę klienta, zbudujesz sklep, do którego klienci prawdopodobnie będą chcieli wrócić. Dropshipping jest pomysłem na start w e-commerce, gdy przerażają koszty i sprawy logistyczne. To również pomysł na biznes dla tych, którzy nie potrafią usiedzieć w miejscu. Sklep w tym modelu poprowadzisz z dowolnego zakątka świata – potrzebujesz tylko być online.

Ciekawa opcja biznesu, jaką jest dropshipping ma też wady. Oddanie odpowiedzialności za pakowanie i wysyłkę towaru jest wygodne, lecz w przypadku długich dostaw, nierzetelnych kontrahentów, to Twój sklep zbiera negatywne opinie. Kolejna kwestia to jakość towaru, na którą również nie masz wpływu, jeśli nie widzisz fizycznie towaru. Kiepski produkt również będzie przyczyną negatywnych opinii, co ciągnie się za marką. Ryzyko zminimalizujesz poznając partnerów biznesowych, ich towary, sposób działania i podejście do biznesu.

Dropshipping to biznes z dużą szansą na powodzenie, gdy wybierzesz uczciwych i rzetelnych kontrahentów. I oczywiście gdy włożysz w sklep swoją pracę, bo w dzisiejszych czasach samo nic się nie sprzeda.

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: redakcja@mala-firma.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: redakcja@mala-firma.pl.
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings