Pozycjonowanie strony firmowej – jak to zrobić

Strona internetowa firmy to bardzo ważna rzecz. Jeśli zależy Ci na stworzeniu miejsca, w którym klienci dowiedzą się o Twoich usługach, musisz pamiętać o SEO, czyli optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Oznacza to, że Twój strona musi odpowiadać na pytania, które użytkownicy zadadzą wpisując w okno wyszukiwarki. Zobacz jak łatwo wprowadzisz SEO i wypozycjonujesz swoją…

Praca na komputerze

Frazy, które wpiszą Twoi przyszli klienci

Kolejnym krokiem pracy przy pozycjonowaniu Twojej strony internetowej jest wybór fraz, które najlepiej opiszą to, czym zajmuje się moja firma. Zastanów się nad tym, jakie pytania mogą wpisać w wyszukiwarkę Twoi potencjalni klienci. Jeśli prowadzisz biznes lokalny, na przykład wulkanizację, to pamiętaj, żeby dodać nazwę miasta lub okolicy, w której działasz.

Dzięki temu Twoja strona będzie dobrze odpowiadała na zapytania wyszukiwarki. A Twoi klienci znajdą Cię łatwiej. Idealnie jest pozycjonować całą stronę na pięć-sześć fraz. To pozwoli Ci się skupić na pozycjonowaniu i nie będziesz się rozdrabniać. Praca z większą liczbą słów kluczowych może być zbyt angażująca.

Tytuł i opis strony

Odpowiednie frazy muszą się znaleźć się w tytule i opisie strony. Oba te pola są odczytywane jako pierwsze przez wyszukiwarki internetowe i to w nich powinny znaleźć się najważniejsze informacje o Twojej firmie. Tytuł strony powinien mieć do 160 znaków, a opis strony – do 320. To niewiele, ale tyle wystarczy, żeby stworzyć opis, który będzie zawierał wszystkie potrzebne frazy i informacje. I zaciekawi klientów.

Poza nazwą Twojej firmy warto umieścić w tytule strony najważniejsze usługi, które świadczysz. Na przykład wulkanizator, który ma swój zakład w Kaliszu, powinien mieć w tytule strony „(nazwa firmy) – wulkanizacja Kalisz. Sprzedaż i wymiana opon, usługi wulkanizacyjne, wyważanie elektroniczne kół, pomoc dojazdowa”. To raptem 128 znaków, a zawiera kilka fraz, które użytkownicy wpiszą w wyszukiwarkę, gdy szukają wulkanizatora w okolicy Kalisza. Do tego opis strony pozwoli Ci lepiej pokazać to, co robisz. W nim też możesz zawrzeć frazy kluczowe!

Pamiętaj, że te dwa teksty pojawią się w wynikach wyszukiwania. Jeśli użytkownicy znajdą w nich to, czego szukają, to mogą szybko stać się Twoimi klientami. W kreatorze stron WebWave dodasz tytuł i opis dla każdej ze stron w kilka chwil!

Nagłówki

Bardzo ważne w pozycjonowaniu jest korzystanie z nagłówków. Informacje na stronie dobrze podzielić na akapity i dodać do nich nagłówki. Pamiętaj, że na każdej ze stron powinien znaleźć się tylko jeden nagłówek H1, a w nim trzeba umieścić główną frazę strony. Na przykład na podstronie z kontaktem wspomniany wulkanizator z Kalisza powinien umieścić w nagłówku „Wulkanizacja Kalisz – kontakt”.

Nagłówki są ważne, ponieważ wyszukiwarki szukają w nich najważniejszych informacji na stronie. Dodanie w nich słów kluczowych pomoże Twojej stronie w zajęciu lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Linki zewnętrzne

Poza dobrze dobranymi słowami kluczowymi bardzo ważne w pozycjonowaniu są linki, które kierują do Twojej strony. Dlatego warto stworzyć stronę firmy w Google i dodać do niej link. Dodatkowo taka wizytówka będzie dobrym uzupełnieniem Twojej strony – w wynikach wyszukiwania podkreśli wiarygodność firmy.

Poza tym warto dodać linki do Twojej strony na portalach dla przedsiębiorców i – na przykład – lokalnych. Kilka takich „lokalnych” linków na stronie gminy lub firmy, z którą współpracujesz, może znacznie poprawić pozycjonowanie Twojej strony.

Strona responsywna i przyjazna urządzeniom mobilnym

Strona responsywna, czyli taka, która dopasowuje się do ekranu każdego urządzenia. Od komputera z wielkim monitorem do telefonu. To bardzo ważna rzecz w pozycjonowaniu, zwłaszcza od kiedy Google poinformowało, że strony przyjazne telefonom i innym urządzeniom przenośnym będą wyżej pozycjonowane.

Poza responsywnością musisz pamiętać, że strona musi szybko się ładować. Dlatego warto skompresować grafiki, bo to one głównie wpływają na długie ładowanie strony, a przez to – spadek pozycji w wynikach wyszukiwania.

Google Search Console

Gdy to wszystko jest gotowe, to trzeba dodać stronę do Google Search Console. Dzięki temu zacznie się pojawiać w wynikach wyszukiwania szybciej (czyli będzie indeksowana). Stronę zrobioną w kreatorze WebWave z łatwością dodasz do Google Search Console – wystarczy wygenerować linię kodu HTML i wkleić go w sekcję Head strony. Potem dodajesz mapę strony (znajdziesz ją wpisując „sitemap.xml” po adresie swojej strony) i gotowe!

W kreatorze stron WebWave stworzysz w pełni responsywną stronę internetową, którą przygotujesz do potrzeby wyszukiwarek internetowych, w jeden wieczór. Jeśli potrzebujesz więcej informacji o pozycjonowaniu, to zapraszamy na nasze cotygodniowe szkolenie on-line poświęcone SEO.

Zobacz jak łatwo stworzysz i wypozycjonujesz stronę zrobioną w WebWave!

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: redakcja@mala-firma.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: redakcja@mala-firma.pl.
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings