Pozycjonowanie vs. Google Ads

O tym, jak istotny jest e-marketing, wie już większość z nas. Marketing internetowy proponuje jednak wiel rozwiązań i często nie wiadomo, którą drogą powinniśmy iść. Jednym z częstszych dylematów brzmi: pozycjonowanie czy kampanie Google Ads? Co warto wiedzieć na temat obu form promocji i, czy istnieje złoty środek? Poniżej garść informacji. Zachęcamy do lektury!

Młody, biznesmen, pracujący, nad, planem, internetowego, projektu, na

Pozycjonowanie

W pierwszej kolejności skupmy się na pozycjonowaniu. Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to najpopularniejsza, a zarazem ekonomiczna forma promocji w sieci. Witryny, które znajdują się na pierwszej stronie wyszukiwarki w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, cieszą się największym zaufaniem użytkowników i odnotowują wysoki współczynnik konwersji. 

Na czym polega pozycjonowanie? 

Na czym polega pozycjonowanie? Pozycjonowanie obejmuje działania SEO, czyli prace w obrębie witryny ‒ on-site, działania poza stroną www ‒ off-site, bieżącą analitykę i optymalizację efektów. Wszystkie prace z zakresu pozycjonowania powinny przebiegać zgodnie ze strategią przygotowana na podstawie audytu SEO oraz analizy konkurencji. 

Działania on-site 

Działania on-site to przede wszystkim: 

  • wartościowy content, unikalne, zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych treści, 
  • przemyślana struktura linków wewnętrznych, 
  • przyjazne dla użytkownika, zawierające słowa kluczowe adresy URL,
  • zoptymalizowana prędkość ładowania,  
  • zoptymalizowane metadane,
  • certyfikat SSL. 

Działania off-site 

Działania off-site to działania poza stroną internetową. W przypadku pozycjonowania jest to głównie budowa linków zewnętrznych. Linki zewnętrzne, czyli pozyskane z portali zewnętrznych, to droga do zwiększenia wiarygodności oraz budowy autorytetu naszej strony www.  Najlepiej, aby linki prowadziły z witryn o dużym autorytecie, powiązanych tematycznie z naszym biznesem. 

Linki zewnętrzne pozyskać można z różnych źródeł, są to: 

  • publikacja artykułów sponsorowanych na portalach zewnętrznych
  • publikacja wpisów w katalogach firm 
  • współpraca z influencerami 
  • działania w mediach społecznościowych 
  • Profil Firmy w Google. 

Analityka 

Istotne, by na bieżąco śledzić efekty działań, sprawdzać, jakie pozycje na ważne dla nas frazy kluczowe zajmuje strona www. Za pomocą specjalistycznych narzędzi możemy śledzić zachowanie użytkowników na stronie, sprawdzić czy odwiedzili oni różne podstrony, czy zatrzymali się nas stronie głównej, obserwować współczynnik odrzuceń. 

Tutaj nieocenione będą takie narzędzie jak Google Search Console, SEMSTORM, Google Analytics. 

Pozycjonowanie ‒ zalety 

pozycjonowanie zalety
Pozycjonowanie pozwoli na zwiększenie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jakie zalety ma omawiany proces? 

  • Działania z zakresu SEO są długotrwałe, ale dają też długotrwałe efekty. Rezultaty działań nie znikają z dnia na dzień (tak jak w kampaniach Google Ads – kampanie przestaną się wyświetlać, gdy skończy się budżet). 
  • Jak już mówiliśmy powyżej, strony w TOP 10 bezpłatnych wyników wyszukiwania cieszą się największym zaufaniem klientów.
  • Użytkownicy skupiają się na linkach z pierwszej strony Google, na drugą bądź dalsze strony praktycznie nikt nie zagląda. 

Pozycjonowanie witryny jest więc inwestycją, dającą wiele korzyści. 

Kampanie Google Ads 

Kampanie Google Ads to sposób, by zyskać widoczność w płatnych wynikach wyszukiwania. W przeciwieństwie do pozycjonowania, efekty są praktycznie natychmiastowe ‒ reklama firmy wyświetla się od razu, a my od razu możemy cieszyć się większą widocznością. 

Czym dokładnie są kampanie Google Ads (nazywane także kampaniami linków sponsorowanych). 

Google Ads to system reklamowy Google umożliwiający emisję reklam tekstowych, graficznych, wideo oraz produktowych. Reklamy, w zależności od rodzaju, mogą wyświetlać się w różnych miejscach, między innymi takich, jak: 

  • sieć wyszukiwania
  • karta Zakupy 
  • witryny partnerów Google’a
  • sieć reklamowa Google 
  • Google Play
  • You Tube 
  • aplikacje. 

Opłata za reklamy pobierana może być za każde kliknięcie (PPC), za 1000 kliknięć CPM (cost per mile)  bądź za obejrzenie całego wideo lub przynajmniej 30 sekund reklamy  (CPV). 

Pozycjonowanie a Google Ads ‒ różnice 

Jakie są różnice między pozycjonowaniem a kampaniami Google Ads? 

  • Pozycjonowanie daje długotrwałe efekty, kampanie Google Ads przestaną się wyświetlać po wyczerpaniu budżetu. 
  • Pozycjonowanie to działania długofalowe, wymagające czasu, reklamy Google Ads wyświetlają się od razu po uruchomieniu. 
  • Za pozycjonowanie płacimy miesięczny abonament, w ramach abonamentu znajdują się różne działania, począwszy od linków, po content, optymalizację techniczną strony i inne działania. Przy reklamach Google Ads naliczana jest opłata za kliknięcia, a także za obsługę kampanii. 
  • Pozycjonowanie to dobra droga, jeśli chcemy trwale zwiększyć widoczność w sieci. Google Ads sprawdzi się przy nowych biznesach, biznesach sezonowych oraz podczas wprowadzania zmian w ofercie. 

Warto połączyć obie formy promocji. Pozycjonować stronę i zwiększać jej widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a jednocześnie optymalizować reklamy, dzięki którym szybko dotrzemy do naszej grupy docelowej. 

Pozycjonowane (i nie tylko) z 1stplace 

pozycjonowanie nie tylko 1stplace
W 1stplace od ponad 10 lat zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych i sklepów e-commerce. Zwiększamy też widoczność w płatnych wynikach wyszukiwania, czyli optymalizujemy kampanie Google Ads. Kolejny obszar naszych usług stanowi projektowanie i budowa  stron i sklepów internetowych. Zapraszamy do współpracy!   

Sprawdź nas 1stplace pozycjonowanie stron firmy – https://1stplace.pl/pozycjonowanie/

Już dziś postaw na rozwój swojego biznesu i wyprzedź konkurencję. 

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: redakcja@mala-firma.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: redakcja@mala-firma.pl.
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings