W jaki sposób analizować social media firmy i konkurencji?

Analizowanie social mediów jest kluczowym działaniem na drodze do naturalnego rozszerzania grona odbiorców naszej marki. 

Analiza social media

Szybka reakcja na zmieniające się trendy oraz usprawnianie strategii marketingowej w oparciu o statystyki profilu zapewni nam jego stopniowy rozwój. W jaki sposób najskuteczniej analizować social media nie tylko swoje, ale też swoich konkurentów? Przekonajmy się.

Dlaczego powinieneś analizować social media?

Poświęcanie niedostatecznej ilości uwagi analizowaniu trendów i zachowań użytkowników jest bardzo często spotykanym błędem. Popełniają go zarówno osoby dopiero wprowadzające swój biznes do świata social mediów, jak i przedsiębiorcy funkcjonujący w nich od dłuższego czasu.

Konsekwencje zaniedbania analityki social mediów są tymczasem bardzo bolesne. Niepełne informacje na temat rynku nie pozwalają na stworzenie skutecznej strategii marketingowej. Jedynym, co nam w takim przypadku pozostaje jest realizacja kampanii metodą prób i błędów. Jak nietrudno się domyślić – rozwiązanie takie generuje znaczące koszty, nie gwarantując przy tym sukcesu. Co możemy zrobić, żeby ustrzec się przed działaniem po omacku w mediach społecznościowych?

Poznaj zasady działania konkretnego portalu i panujące w nim trendy

Każdy z portali społecznościowych, na którym będziemy się udzielać, rządzi się nieco innymi zasadami. Co więcej – zasady te z biegiem czasu ulegają przekształceniu. Dobrym przykładem takiej sytuacji jest Instagram, który w ostatnim czasie oddał do dyspozycji użytkowników nową formę tworzenia materiałów wideo (Reels), a niebawem planuje wprowadzenie wewnątrz platformy giełdy NFT, umożliwiającej sprzedaż i zakup cyfrowych tokenów.

Zanim zdecydujemy się na udostępnienie określonych treści na Facebooku czy Twitterze, warto poświęcić odpowiednio dużo czasu na zapoznanie się z portalami – najlepiej poprzez dokładne obserwowanie działań najpopularniejszych w nich profili. Dzięki temu poznamy ogólne preferencje użytkowników i będziemy w stanie trafniej zaplanować udostępniane treści.

Stwórz strategię działania osadzoną w realnym świecie

Działanie na konkretnych, aktualnych danych to największa przewaga, jaką daje nam wnikliwa analiza social mediów. Korzystając z odpowiednich narzędzi możemy jeszcze przed zainwestowaniem w działania marketingowe stworzyć plan, który znacznie zwiększy prawdopodobieństwo sukcesu kampanii.

Ciekawym narzędziem, które może nas wesprzeć w tym procesie jest NapoleonCat. Pakiet powstał jako wsparcie dla przedsiębiorców każdego formatu, których celem jest usprawnienie obsługi profili swoich marek w mediach społecznościowych.

Analityka social mediów z NapoleonCat

Narzędzia analityczne NapoleonCat pozwolą nam w szybki i intuicyjny sposób sprawdzić najważniejsze z perspektywy naszego biznesu wskaźniki zaangażowania odbiorców na naszych profilach oraz prześledzić wiodące trendy w interesujących nas portalach społecznościowych. Przy ich pomocy sprawdzimy też skuteczność udostępnianych przez nas treści, a co za tym idzie szybko usprawnimy naszą strategię działania w oparciu o wyniki osiągane przez każdy z zarządzanych przez nas profili. Więcej informacji na temat analizy social mediów z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi znajdziesz pod adresem https://napoleoncat.com/pl/funkcje/analityka/.

NapoleonCat to jednak więcej niż sama tylko analiza social mediów. Narzędzie umożliwia nam również zaplanowanie publikacji treści na wszystkich naszych firmowych profilach, określenie najbardziej optymalnej godziny i częstotliwości udostępniania nowych materiałów oraz obsługę wiadomości prywatnych i komentarzy z poziomu jednej skrzynki odbiorczej. Ponadto będziemy mieli możliwość sformułowania automatycznych odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania klientów – zarówno te zadawane publicznie, jak i trafiające do nas jako wiadomość prywatna. NapoleonCat zintegrowany jest z Facebookiem, Messengerem, Instagramem, Instagram Ads, Twitterem, LinkedInem, YouTube i Google My Business.

Korzystając z pakietu zyskamy też pełną kontrolę nad treściami publikowanymi przez odbiorców naszej marki – zarówno w postach umieszczanych na firmowej stronie, jak i w płatnych kampaniach marketingowych.

Jak analizować social media konkurencji?

NapoleonCat daje nam również wgląd w statystyki osiągane na profilach naszych konkurentów. Celem ich analizowania nie jest naśladowanie działań konkurencyjnych profili – taka strategia narażałaby wizerunek naszej firmy na poważny uszczerbek. Pamiętajmy, że wielu obserwatorów naszego profilu zapewne śledzi również inne branżowe strony. Udostępniając treści zbyt przypominające te używane przez naszą konkurencję ryzykowalibyśmy, że nasze działania zostaną wykryte przez konkurencyjną firmę lub samych odbiorców, którzy zrezygnowaliby w takim wypadku ze śledzenia naszego profilu.

Jeśli jednak wysnujemy odpowiednie wnioski zarówno na podstawie udanych posunięć naszej konkurencji, jak i jej potknięć, uzyskamy pełniejszy obraz niszy w której działamy oraz łatwiej będzie nam stworzyć treści, które będą mogły zapełnić występujące w niej luki informacyjne. Podchodząc w ten sposób do analizy konkurencji możemy jeszcze bardziej zwiększyć prawdopodobieństwo stworzenia angażujących treści, które przyczynią się do rozwoju naszych firmowych profili.

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: redakcja@mala-firma.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: redakcja@mala-firma.pl.
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings