Księgowość online – dla kogo, jak działa, ranking

Z księgowości internetowej korzystam od swoich pierwszych kroków jako samodzielny przedsiębiorca. To rozwiązanie – jego wygoda i oszczędność – tak przypadło mi do gustu, że nawet nie sobie wyobrażam współpracy z „tradycyjnym” biurem księgowym. Księgowość online to jest to.

biuro, biznes, księgowy

Jak działa księgowość internetowa?

Dane Twojej firmy podajesz tylko raz. System zajmuje się resztą – od numeracji dokumentów do odnalezienia adresu Urzędu Skarbowego, no i oczywiście księgowaniem (Księga Przychodów i Rozchodów, zakup i sprzedaż VAT, amortyzacja itd.). Wystarczy wystawiać faktury bezpośrednio w serwisie, a program sam je zaksięguje. Pozostaje jeszcze wprowadzić dane o kosztach (rodzaj kosztu i kwota) i otrzymujemy kompletnie wypełnione i gotowe do wydruku deklaracje PIT-5, ZUS DRA i inne. Wszystko, czego potrzebujesz w działalności gospodarczej. Księgowość online dostosowana jest do przepisów Nowego Ładu, dzięki czemu łatwiej odnajdziesz się w nowej rzeczywistości.

Jakie funkcje posiada księgowość online?

Polecana przeze mnie księgowość online to prawdziwy kombajny narzędzi do prowadzenia firmy. Od najbardziej podstawowych czynności księgowych:

  • wystawianie faktur,
  • rejestrowanie wszelkich kosztów i przychodów,
  • odpowiednia ewidencja Księgi Przychodów i Rozchodów, a także automatyczne prowadzenie Ewidencji Zakupów i Sprzedaży VAT,
  • obliczanie zobowiązań podatkowych (dochodowy, VAT) oraz składek ubezpieczenia (składki ZUS),
  • Jednolity Plik Kontrolny (JPK) – tworzenie i wysyłanie do Urzędu Skarbowego,
  • ewidencja i amortyzacja wyposażenia, środków trwałych i pojazdów.

Po zaawansowane narzędzia dla firm:

  • wbudowany system CRM, ułatwiający utrzymywanie kontaktów z kontrahentami i klientami,
  • rozbudowany system magazynowy, z ewidencją ilości i wartości towarów i produkcji,
  • narzędzia do złożonych analiz (sprzedaży, pracy, wykorzystania zasobów itp.),
  • pełna i automatyczna integracja z wieloma aplikacjami, sklepami internetowymi, systemami płatności internetowych itp.

Dla kogo księgowość internetowa?

Jest to rozwiązanie idealne dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Z usług księgowości online powinni korzystać przedsiębiorcy rozliczający się z fiskusem „na zasadach ogólnych” lub podatkiem liniowym i/lub będący płatnikami VAT. Usługa skierowana jest do mikroprzedsiębiorstw i małych firm.

Polecam szczególnie, jeśli przychód opiera się na dużej ilości dokumentów wskazujących małe kwoty – wówczas księgowość online daje największe oszczędności, bowiem biura księgowe uzależniają swoje cenniki od ilości dokumentów, a tutaj opłata jest stała. Jednak to nie jest jedyny powód, aby zdecydować się na takie rozwiązanie – poniżej opisuję całą listę zalet.

Czy księgowość online jest bezpieczna?

Archiwizowane na bieżąco dane pozwalają łatwo odzyskać całą dokumentację w razie jej utraty lub zniszczenia. Wystarczy ją wówczas po prostu ponownie wydrukować. Archiwizacji dokonuje administracja serwisów, a ponadto można regularnie zapisywać wszystkie dokumenty w postaci elektronicznej na własnych nośnikach danych. Tych dokumentów nie sposób utracić.

Ile zaoszczędzę na księgowości internetowej?

Cena dostępu do serwisu księgującego to wydatek rzędu 29 zł na miesiąc. Istnieją odrobinę droższe rozwiązania (np. 39 zł miesięcznie), które mają dodatkowe funkcjonalności. Porównanie ofert znajduje się poniżej. Pamietaj, że księgowość internetowa to nie jest biuro księgowe online. Najtańsza oferta tradycyjnych biur księgowych to z reguły 99 zł, ale z bardzo ograniczoną liczbą dokumentów, np. do 3 faktur w miesiącu – powyżej też liczby cena wzrasta, np. do 300 zł miesięcznie. Księgowość online jest więc kilkukrotnie tańszą alternatywą dla biura księgowego.

Księgowość online – ranking, porównanie

Firmino

37 zł

zniżka na start

wystawianie faktur

prowadzenie KPiR

rozliczanie składek ZUS

rejestry VAT

deklaracje podatkowe

Jednolite Pliki Kontrolne

wysyłanie eDeklaracji

środki trwałe i amortyzacja

integracja ze sklepem WWW

kadry i płace

prowadzenie magazynu

faktury z płatnością online

wbudowany faktoring

aplikacja mobilna

skanowanie faktur kosztowych

inFakt

39 zł

zniżka na start

wystawianie faktur

prowadzenie KPiR

rozliczanie składek ZUS

rejestry VAT

deklaracje podatkowe

Jednolite Pliki Kontrolne

wysyłanie eDeklaracji

środki trwałe i amortyzacja

integracja ze sklepem WWW

kadry i płace

prowadzenie magazynu

faktury z płatnością online

wbudowany faktoring

aplikacja mobilna

skanowanie faktur kosztowych

wFirma

49 zł

zniżka na start

wystawianie faktur

prowadzenie KPiR

rozliczanie składek ZUS

rejestry VAT

deklaracje podatkowe

Jednolite Pliki Kontrolne

wysyłanie eDeklaracji

środki trwałe i amortyzacja

integracja ze sklepem WWW

kadry i płace

prowadzenie magazynu

faktury z płatnością online

wbudowany faktoring

aplikacja mobilna

skanowanie faktur kosztowych

Firmino, inFakt, wFirma – komentarz do zestawienia

Firmino to prostota bez niepotrzebnych fajerwerków. Uwagę zwraca wygodny sposób wprowadzania najpopularniejszych kosztów oraz praktyczny kreator rozliczenia miesiąca działalności. Dzięki niemu w jednym miejscu, krok po kroku (przechodząc „dalej”), rozliczymy wszystkie składki i podatki. Dzięki takiemu podejściu rozliczenie trwa dosłownie 3 minuty (udowadnia to filmik na ich stronie). Zarejestruj się za darmo.

inFakt to wygoda, dzięki wielu użytecznym funkcjom. Można na przykład wprowadzać koszty poprzez zrobienie zdjęcia fakturze telefonem z ich aplikacją. Program odczyta co znajduje się na dokumencie. A plik JPK wyślesz jednym kliknięciem. Ofertę wyróżnia świetna aplikacja mobilna oraz łatwa integracja ze sklepem internetowym. Zarejestruj się za darmo.

wFirma to kompleksowość w zarządzaniu Twoją firmą. Wyróżnia ją szeroki zakres funkcji, od fakturowania i księgowości, po zarządzanie projektami i relacjami z klientami. Możesz łatwo wystawiać faktury, prowadzić KPiR lub pełną księgowość, a także zarządzać swoim zespołem i projektami w jednym miejscu. Sprawdź, jak wiele możesz zyskać, rejestrując się za darmo! Zarejestruj się za darmo.

PS. Istnieje jeszcze co najmniej kilka serwisów księgowości internetowej, które nie trafiły do zestawienia. Czasami pytacie dlaczego nie przedstawiam takiej lub innej oferty. Przede wszystkim ze względów technicznych – trudno zestawić wszystkie oferty z zachowaniem czytelności. Dlatego postanowiłem przedstawić trzy serwisy o wyraźnie odmiennym podejściu, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Są to ponadto księgowości przeze mnie sprawdzone pod względem funkcjonalności, liczby klientów oraz historii, czyli doświadczenia ich twórców.

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: redakcja@mala-firma.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: redakcja@mala-firma.pl.
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings