Program do fakturowania – jak wybrać, ranking

Podstawą każdego biznesu jest program do fakturowania. Oczywiście możemy wykorzystać edytor tekstów albo Excel w tym celu, ale taka faktura nie wygląda profesjonalnie. A dziś kupujemy i konsumujemy oczami. I choćby przedsiębiorca był dobry w tym co robi, to część klientów wybierze profesjonalną konkurencję.

e-faktury w praktyce

Kolejna kwestia to błędy na fakturze, których trudno jest się ustrzec samozwańczo wystawiając faktury. Zmieniające się przepisy, wymogi formalne i zwykłe literówki wymuszają konieczność ciągłego poprawiania albo korekt. Dlatego najlepszą opcją i dla młodych przedsiębiorców, i dla starych wyjadaczy są programy do fakturowania. Możesz go mieć za darmo!

Co oferują programy do faktur? Jak wybrać i być zadowolonym? Które programy są najpopularniejsze?

Faktura niejedno ma oblicze

Programy do faktur to dziś śmiało można rzec konkretne narzędzia do zarządzania finansami firmy. Na rynku znajdziesz też proste rozwiązania, których często szukają młodzi przedsiębiorcy, nie bacząc na fakt, że za kilka miesięcy ich potrzeby się rozrosną. Dlatego warto brać pod uwagę kierunki rozwoju firmy przy wyborze programu do fakturowania. Być może na początku wydaje się to błaha kwestia, natomiast dobry program nie tylko usprawnia prowadzenie biznesu, ale też umożliwi w przyszłości poszerzenie zakresu usług.

Obecnie przedsiębiorcy w Polsce wystawiają niezliczone ilości faktur. Są to w podstawowej wersji faktury bez VAT i faktury VAT. Ale poza nimi jest pełne spektrum innych dokumentów sprzedażowych, jak: faktury zaliczkowe, proforma, korekty, walutowe, wielojęzyczne. Do tego dochodzą dokumenty związane z kosztami i inne.

Co jest najważniejsze przy wyborze programu do fakturowania?

  • Limity – oferta często składa się z kilku pakietów, od najuboższego do najbogatszego. Ma to swoje dobre strony, bo dzięki temu w każdym momencie można poszerzyć dostępne funkcje, bez konieczności szukania kolejnego rozwiązania i importu faktur. Przy wyborze pakietu warto sprawdzić limity dokumentów sprzedażowych i kosztowych.
  • Rodzaje faktur – to jedna z ważniejszych kwestii, jeśli będziesz wystawiać różnego rodzaju faktury teraz bądź w przyszłości.
  • Edycja – mylą się młodzi i mylą się starzy przedsiębiorcy, w końcu błądzenie jest rzeczą ludzką. I konieczność poprawienia faktury nie powinna wpływać na podniesienie ciśnienia, dlatego warto sprawdzić, czy program do fakturowania umożliwia edycje faktury, jeśli tak to ile razy możemy się pomylić?
  • Ściąganie danych z GUS – bardzo wygodna opcja, dzięki której omijamy błędy w danych kontrahenta i tym samym edycję faktury. Programy do fakturowania online zazwyczaj mają taką opcję, ale warto się upewnić. Dzięki temu fakturę wystawisz w moment – wystarczy, że wpiszesz numer NIP kontrahenta i wszystkie jego dane zostaną automatycznie pobrane.
  • Aplikacja mobilna – słowo klucz dla miłośników nowoczesnej technologii. Jeśli nie rozstajesz się ze smartfonem, program do fakturowania powinien być też na nim. I nie tylko być, ale przede wszystkim chodzi o funkcjonalność i wygodę korzystania.
  • Pomoc, wsparcie ekspertów – przydaje się przede wszystkim na początku przygody z własnym biznesem, gdzie wiele kwestii budzi wątpliwości. Dlatego sprawdź, jakimi kanałami można skontaktować się z biurem obsługi klienta i w jakich godzinach pracują.
  • Dostęp dla współpracowników – programy do fakturowania, a dokładnie część z nich, umożliwia udzielenie dostępu osobom współpracującym. I tą kwestię warto sprawdzić, jeśli zatrudniasz pracowników i chcesz podzielić obowiązki albo oddelegować komuś wystawianie faktur.

O tym jak ważny jest właściwy wybór programu do fakturowania przekonujemy się dość szybko, najczęściej już w pierwszym miesiącu – albo jest to strzał w dziesiątkę, albo w kolano. I kolejne poszukiwania.

Jakie funkcje przydają się w programach do fakturowania?

Faktury, niby nic takiego, a jednak mogą pochłaniać czas. Natomiast gdy masz funkcjonalny program do faktur, to nawet nie zauważysz, że się nimi zajmujesz. Na to wpływ mają dodatkowe funkcje, które oferują programy do fakturowania.

Ułatwieniem są:

  • wysyłka faktur mailem,
  • wysyłka faktur z aplikacji,
  • automatyczne wystawianie faktur cyklicznych,
  • baza kontrahentów, produktów.

Pomocne są również raporty dotyczące wystawionych faktur i możliwość powiązania ich z przelewami. Dzięki temu nie głowisz się kto zapłacił, a kto nie.

Dlaczego API się przydaje?

Bardzo przydatna funkcja, szczególnie na początku, gdy nie potrafimy jeszcze ocenić, w którą stronę pójdzie nasz biznes albo też zamierzamy otworzyć sklep internetowy. Dzięki API program do fakturowania online łączy się z aplikacją zewnętrzną, np. właśnie sklepem internetowym.

Ściąganie długów

Tak, obecne programy do fakturowania oferują również wsparcie, gdy kontrahenci udają, że termin płatności jeszcze nie minął. Zachowanie płynności to podstawa przetrwania małej działalności, dlatego warto zwrócić uwagę na to, czy otrzymamy wsparcie w tym obszarze. Dostępne pod postacią przypomnienia o płatności i wezwania do zapłaty. Telefon czy mail do kontrahenta jest mało profesjonalnym rozwiązaniem, a już w ogóle gdy nas lekceważy, to szanse na odzyskanie należności mamy z profesjonalnym wezwaniem do zapłaty.

Księguj samodzielnie!

Oszczędzaj nie tylko na programie do fakturowania, obecnie jest on częścią szerszej oferty u wielu dostawców usług księgowych. Możesz samodzielnie księgować i rozliczać swoją firmę, bez biura księgowego. Co oznacza od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, które pozostają w portfelu każdego miesiąca. Wystawiaj faktury, księguj, rozliczaj, a nawet prowadź magazyn. Poza tym generuj deklaracje do urzędów samodzielnie. Funkcjonalność programów do faktur jest znacznie większa niż tylko wystawienie dokumentu sprzedażowego!

Jak mieć program do faktur za darmo?

Część programów do fakturowania można testować za darmo, a część jest bezterminowo dostępna za 0 zł. Te drugie są w mniejszości, ale można mieć profesjonalny program do faktur bez kosztów! Jak? W bardzo prosty sposób, jeśli zamkniesz się w kilku fakturach miesięcznie, to nie zapłacisz za program ani grosza i to bezterminowo!

Inna opcja to przetestowanie programu, a później decyzja. To dobry sposób, by sprawdzić czy interfejs i funkcjonalność nam odpowiada.

Program do fakturowania – ranking TOP3

Każdy z tych programów do fakturowania to kilka pakietów do wyboru i możliwość samodzielnego rozliczania działalności.

wFirma

0 zł

darmowa wersja testowa

różne rodzaje faktur

dane z GUS

kontrola płatności

API

baza kontrahentów

wsparcie

integracja z księgowością

Firmino

0 zł

darmowa wersja testowa

różne rodzaje faktur

dane z GUS

kontrola płatności

API

baza kontrahentów

wsparcie

integracja z księgowością

inFakt

0 zł

darmowa wersja testowa

różne rodzaje faktur

dane z GUS

kontrola płatności

API

baza kontrahentów

wsparcie

integracja z księgowością

Komentarz do zestawienia

wFirma jest odpowiedzią na potrzeby każdego małego przedsiębiorcy. Decydując się na ten program, wystawisz każdy rodzaj faktury, również elektroniczne faktury ustrukturyzowane. Możesz wystawiać faktury w 9 językach, między innymi w języku angielskim, niemieckim, hiszpańskim. Fakturę wystawisz w dowolnej walucie. Dużym plusem jest kilka szablonów faktur do wyboru i opcja umieszczenia logo. wFirma jest zintegrowana z KSeF, czyli będziesz gotów do przejścia na nowe faktury. Program do fakturowania połączysz z rozbudowaną księgowością online, skierowaną do rozliczających się na podstawie KPiR oraz na ryczałcie. Wypróbuj za darmo. Wypróbuj za darmo.

Firmino to najszybszy program na rynku. Z nim czeka Cię pełna automatyzacja, bo co się dało, to uprościli i przyspieszyli. A ceny są jednymi z najniższych (w tym do trzech faktur w miesiącu za darmo!). Prosta, intuicyjna obsługa, bardzo dużo funkcji, również w podstawowym wariancie. Stworzona dla mikro i małych przedsiębiorców oraz freelancerów. Wypróbuj za darmo.

inFakt proponuje dwa pakiety do wyboru: fakturowanie i księgowość. W każdym z tych pakietów otrzymujemy aplikację na telefon oraz komputer, opcję współdzielenia konta, dwuetapowe uwierzytelnienie, windykację nieopłaconych faktur. A wsparciem, zarówno w fakturowaniu jak i księgowości, jest infolinia ekspertów. Wypróbuj za darmo.

Przy wyborze programu do fakturowania kieruj się potrzebami firmy, bez sensu płacić za funkcje, z których nie skorzystasz. Natomiast zawsze warto pamiętać, że firma się rozwija i apetyt rośnie, dlatego złotym środkiem są programy do fakturowania, które mają kilka pakietów w ofercie. I można przejść płynnie z jednego do drugiego.

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: redakcja@mala-firma.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: redakcja@mala-firma.pl.
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings