Strona internetowa w jeden dzień? To możliwe z kreatorem stron – jak go wybrać? Ranking TOP3

Strona internetowa w kilka minut – takim hasłem kuszą platformy oferujące narzędzia do tworzenia stron internetowych. Faktycznie jest to możliwe, ale z realnego punktu widzenia każdemu przedsiębiorcy, freelancerowi, blogerowi zależy na tym, by wizytówka firmy, blog czy inny rodzaj strony zatrzymały użytkownika na dłużej.

witryna, strona, szablon

Dlatego stworzenie strony, nawet w kreatorze, wymaga pewnego poukładania w głowie układu strony, zawartości, podstron. Pomysłu na to, nie tylko jak ma wyglądać, ale jakie ma spełniać funkcje, jaką nazwę domeny ustawić itd.

Prostą stronę, korzystając z szablonów, stworzysz bardzo szybko. Natomiast pewien problem może rodzić wybór dostawcy usług. Jeszcze kilka lat temu nie był on tak duży jak dziś. Konkurencyjność ma swoje plusy i minusy. Oferta jest szersza, każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie, ale przestudiowanie oferty może chwilę potrwać. Dlatego skorzystaj z rankingu poniżej, on ułatwi wybór. Poniżej również podpowiedzi, na co zwrócić uwagę przy wyborze kreatora stron.

Co to jest kreator stron?

Kiedyś tworzenie stron internetowych było domeną wyłącznie informatyków. Dziś stronę, również za darmo, stworzy każdy kto obsługuje komputer. Kreator stron to proste narzędzie, z którym krok po kroku postawisz stronę internetową. Może być to strona firmy, blog, landing page, wizytówka firmy (one-page), a nawet e-sklep.

Nie musisz znać się na kodowaniu, nie musisz mieć wiedzy informatycznej, z kreatorem zrobisz wszystko bez problemu. Wystarczy wybrać szablon i działać na zasadzie drag and drop – przeciągnij i upuść. Takim sposobem dostosujesz szablon do swoich potrzeb.

Stronę w kreatorze stworzysz bez kosztów – wśród ofert są darmowe strony. Natomiast mają one swoje wady. Pocieszeniem może być fakt, że miesięczne opłaty (gdy zdecydujesz się na plan płatny) za utrzymanie strony i dodatkowe funkcje nie są wysokie, od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych.

Dla kogo kreator stron?

Kreator stron jest wygodnym narzędziem do stworzenia strony w sieci. Szczególnie dla określonych grup. Dla kogo?

  • Mikro i mali przedsiębiorcy poszukujący niedrogiego rozwiązania i szybkiej realizacji.
  • Blogerzy, którzy szukają tanich sposobów na własną stronę w sieci. W tym również freelancerzy, dla których duży początkowy wydatek nie wchodzi w grę.
  • Osoby bez wiedzy informatycznej, które mają pomysł na biznes w sieci bądź chcą znaleźć nowych odbiorców usług.
  • Przedsiębiorcy, którzy chcą zrobić stronę produktu/usługi – landing page.

W ramach oferty często jest też możliwość stworzenia z pomocą kreatora niewielkiego e-sklepu. Natomiast w tym przypadku warto mieć świadomość, że sklep się rozwija i tego typu rozwiązanie szybko może stać się niewystarczające. Lepszą opcją będzie sklep internetowy w modelu SaaS.

Jak powstaje strona w kreatorze?

To, że szybko, to już wiesz, ale i jej trzeba poświęcić trochę uwagi. Pierwszym krokiem do stworzenia strony w sieci jest wybór szablonu, a później przeciąganie i upuszczanie elementów w wybranych miejscach. Tak by dostosować wygląd strony do swoich potrzeb. Jest to bardzo proste i przyjemne zajęcie. Wystarczy ułożyć elementy na stronie w taki sposób, który wizualnie nam odpowiadała. Modyfikować można wybrany szablon bądź też zapełnić pustą kartę.

Jak wybrać kreator stron internetowych?

Kilkudziesięciu dostawców usług związanych z tworzeniem stron internetowych za pomocą kreatora wpływa na dylemat: która oferta jest najlepsza? Przy wyborze warto skupić się na kilku elementach.

Co z domeną i hostingiem?

Korzystając z kreatorów stron można mieć własną domenę. Dzięki czemu firma zyskuje profesjonalny adres, a klienci z łatwością odnajdują ją w sieci. Jeśli posiadasz domenę, to możesz ją podłączyć do strony zrobionej w kreatorze, a gdy jej nie masz, to otrzymasz od kreatora. W wersji free, czyli bez kosztów, będzie to najczęściej nazwa firmy (nazwa, którą ustawisz) plus nazwa kreatora. Natomiast w planach płatnych można wybrać swoją domenę. Koszt domeny zależy od kreatora. Na niektórych platformach za 0 zł pierwszy rok i rejestracja. Cena za domenę i odnowienie zależy od końcówki (.pl, .com, .com.pl, .eu. .waw.pl itd.).

Kolejną ważną kwestią jest hosting, czyli miejsce, które jest potrzebne dla strony. Wraz z nim też inne usługi, jak: certyfikat SSL, buckupy, aktualizacje. Istotne znaczenie ma szybkość, niezawodność, bezpieczeństwo przed atakami, limity na pliki i możliwość przeniesienia strony na inny hosting.

Szablony – do wyboru do koloru?

Od kilkudziesięciu do kilkuset szablonów w zależności od kreatora. Ważne, by spełniały oczekiwania wizualne i branżowe. Przy tym warto spojrzeć na funkcjonalność i jakość. Część kreatorów umożliwia stworzenie strony od czystej karty. Drag & drop, interakcje, animacje, grafika wektorowa, responsywność – wszystko to sprawia, że można stworzyć bardzo atrakcyjną stronę internetową. Funkcji jest wiele, różnią się w zależności od kreatora.

Podstrony, adres mail i dużo więcej

Kreatory stron to obecnie narzędzia, które stwarzają znacznie szersze możliwości niż kilka lat temu. W planach płatnych otrzymasz dostęp do profesjonalnej poczty – opcja więcej niż jednego adresu (np. księgowość@nazwafirmy.pl). W nich nie jest wyświetlana reklama kreatora, co również jest korzystne dla strony firmowej. Poza tym oferta obejmuje szereg usług dodatkowych. W zależności od platformy, mogą być to dodatkowe środki na reklamę, przydatna aplikacja czy profesjonalne logo.

Przyjazne Google

Współpraca z wyszukiwarkami, szczególnie z Google, jest bardzo istotnym elementem oferty kreatora stron. Dlatego przed podjęciem decyzji opłaca się sprawdzić jak strony, które powstają w oparciu o kreator, radzą sobie w Google. Oczywiście im wyżej, tym lepiej.

A co sprzyja pozycjonowaniu? Szereg elementów, jak meta description, meta title dla podstron, mapa witryny i atrybuty alt do zdjęć.

Pomoc techniczna, obsługa klienta

Choć stworzenie strony z szablonu nie jest skomplikowane, to pojawiają się pytania, wątpliwości, a czasem sytuacje awaryjne wymagające konsultacji/wsparcia. Szybki kontakt to możliwość szybkiego rozwiązania problemu. Im więcej kanałów komunikacji, tym lepiej. Koniecznie sprawdź, czy wsparcie jest w języku polskim, jeśli nie znasz angielskiego.

Firmowa strona internetowa – ranking kreatorów stron WWW

Suwwwak

suwwwak

każda branża

krótki czas realizacji

korzystne ceny

domena

hosting

skrzynka e-mail

przyjazne SEO

Wix

wix.com

każda branża

krótki czas realizacji

korzystne ceny

domena

hosting

skrzynka e-mail

przyjazne SEO

Webwavecms

webwave

każda branża

krótki czas realizacji

korzystne ceny

domena

hosting

skrzynka e-mail

przyjazne SEO

Suwwwak

Suwwwak to zupełnie nowe podejście do tworzenia stron internetowych. Innowacyjność tego rozwiązania polega na tym, że projektujesz swoją stronę za pomocą gotowych sekcji. Nie musisz umieszczać osobno każdego pojedynczego elementu i zastanawiać się, czy on na pewno tu pasuje. Kreator podpowie Ci jakie sekcje warto umieścić w konkretnej zakładce.

Suwwwak z jednej strony pozwoli Ci, żebyś samodzielnie zaprojektował wygląd oraz wybrał kolorystykę, a z drugiej strony uniemożliwi Ci stworzenie nieczytelnej witryny, na której nikt nie będzie mógł się odnaleźć. Dodatkowym plusem jest bardzo przejrzysta oferta cenowa, ponieważ nie ma pakietów, a wszystkie niezbędne funkcjonalności są już wliczone w cenę. Płatność jest jednorazowa, nie ma opłaty abonamentowej, a zatem nie zdarzy się sytuacja, że nie opłacisz abonamentu, a Twoja strona zniknie.

Otrzymasz wszystko co jest niezbędne do uruchomienia strony: serwer, domenę, certyfikat SSL, pocztę firmową, a nawet logo. Jeśli ktoś nie ma czasu, albo nie czuje się na siłach, suwwwak uzupełni wszystkie teksty i zdjęcia na stronie, a następnie ją uruchomi. Wszystkie witryny są w pełni responsywne, czyli dopasowane do wszystkich urządzeń. Domena, serwer i certyfikat SSL w pierwszym roku są za 0 zł. Kolejna zaleta to integracja z social media, dzięki czemu można optymalnie promować swoją stronę w sieci. Wszystkie strony suwwwaka są przyjazne pozycjonowaniu w Google, mają wbudowane narzędzia, które umożliwią zajęcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. W ramach oferty szeroki pakiet usług dodatkowych i bardzo fajne podejście do Klienta. Zobacz kreator Suwwwak

Wix

Wix to rozbudowany kreator stron, który oferuje różne plany abonamentowe. Oferta skierowana jest do profesjonalistów, którzy przyjmują płatności online oraz dla początkujących, którzy chcą stworzyć wizytówkę firmy. Na świecie już miliony użytkowników stworzyło z Wix swoją stronę internetową. Korzystają z rozwiązań chmurowych, które są tanią i wygodną opcją.

Do wyboru jest ponad 500 szablonów, 100 czcionek i możliwość dodania własnych. Strony są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, dostęp do App Market, efekt przewijania, gotowe rozwiązania SEO.

Kreator stron wix.com oferuje nowoczesną stronę internetową pod względem wizualnym i technicznym. Wix czat, śledzenie statystyk strony, zarządzanie kontaktami i subskrypcjami to część z nich. Kompleksowa oferta wpływa na atrakcyjność kreatora i możliwości prezentacji/ rozwoju biznesu w sieci. Zobacz kreator Wix

WebWave

Z tym kreatorem stron bez kosztów stworzysz stronę internetową dla każdej branży i e-sklep. Choć zdecydowanie, dla profesjonalnego wizerunku i pełnego wykorzystania jego możliwości, lepszą opcją są płatne plany. WebWave oferuje cztery plany abonamentowe – w tym darmowy. W ramach promocji koszt najtańszych planów to kilkanaście złotych za miesiąc.

W najpopularniejszym pakiecie są między innymi: nielimitowana liczba podstron, 3 skrzynki pocztowe na domenę, support przez czat, mail i telefon, zgłoszenie do Google, SEO, przepustowość bez limitu i do 10 GB na pliki oraz możliwość tworzenia stron w różnych językach. W najwyższym pakiecie są dodatkowo e-sklep i płatności online.

WebWave oferuje strony dla firm, blogowe, landing page, portfolio, sklep internetowy. Platforma oferuje wszystko, czego potrzebuje przedsiębiorca, domenę z nazwą firmy, firmową skrzynkę mail, hosting i liczne szablony do wyboru. Zobacz kreator WebWave

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: [email protected]
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: [email protected].
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings