Czemu warto przekonać się do wprowadzenia płatności bezgotówkowych?

Prowadzenie małego biznesu, czy to w formie świadczenia usług czy sprzedaży towarów, nie jest łatwym kawałkiem chleba. Właściciele firm starają się upraszczać prowadzenie działalności i ograniczać koszty w miarę możliwości. 

Kasoterminal i koszyk

Być może to jest wytłumaczeniem tego, dlaczego wielu z nich unika wprowadzenia płatności kartą – z obawy o koszty czy skomplikowane procesy. To jednak błędne założenia, bo wprowadzenie płatności bezgotówkowych przyniesie sporo korzyści firmie, niezależnie od jej rozmiaru. Dlaczego?

Polacy uwielbiają płacić kartą

Polacy są w światowej czołówce, jeśli chodzi o płatności bezgotówkowe, w tym zbliżeniowe. Jako jeden z nielicznych krajów na świecie mamy wszystkie terminale płatnicze dostosowane do płatności zbliżeniowych. Aktywnych jest w Polsce aż 40 milionów kart płatniczych – więcej zatem niż wszystkich mieszkańców. Wielu Polaków w ogóle na co dzień nie ma przy sobie gotówki – jak wykazał raport „Portfel Polaka 2017” aż 24% klientów deklaruje brak gotówki w portfelu, a kolejne 20% nosi raptem kilka złotych. Warto też wiedzieć, że koszyk klienta płacącego kartą ma wartość wyższą o około 30% od koszyka klienta gotówkowego.

Płatności bezgotówkowe a przedsiębiorcy

Mimo tego wciąż jest mnóstwo przedsiębiorców, którzy nie umożliwiają płatności kartą, a tym samym wykluczają z grupy potencjalnych klientów ogromną rzeszę Polaków, noszących przy sobie tylko karty. Funkcjonuje w kraju aż 1,2 miliona kas fiskalnych i 400 tysięcy drukarek fiskalnych, podczas gdy terminali płatniczych jest 823 tysiące – takie dane były na czerwiec 2019 roku. Ta spora dysproporcja wskazuje, że przedsiębiorcy ponoszą niemałe koszty instalacji obowiązkowych urządzeń fiskalnych ale rezygnują z wprowadzanie bezgotówkowych opcji płatności ze względu na liczne obawy.

Przeszkody we wprowadzeniu płatności kartą

Co przeszkadza firmom we wprowadzeniu płatności bezgotówkowych? Najczęściej są to:

  • wysokie koszty dzierżawy terminala;
  • niekorzystna długoterminowa umowa dzierżawy, narażająca na kary w razie jej zerwania;
  • niejasne zapisy w umowie, co powoduje niezrozumienie wysokości stawek, prowizji itd.;
  • nieuwzględnianie w umowach dzierżawy wszystkich kosztów np. konieczności dodatkowej opłaty za logo na paragonie czy za łączność z Internetem;
  • brak możliwości zawieszenia dzierżawy terminala, co niezmiernie ważne jest w biznesie sezonowym;
  • konieczność wydzierżawienia terminala płatniczego do zakupionej kasy fiskalnej – niedługo zaś kasy online, która będzie obowiązkowa w niektórych branżach; to dość kuriozalne, że sprzedawcy traktują terminale i kasy fiskalne jak dwa zupełnie różne narzędzia, mimo iż to podstawowe urządzenia w ich pracy – nic nie stoi na przeszkodzie, by połączyć je w jedno;
  • konieczność przepisywania kwoty z kasy na terminal, jeśli kasa nie łączy się z terminalem, co często powoduje pomyłki oraz wydłuża obsługę klienta.

Korzyści z wprowadzenia płatności kartą w biznesie

Wprowadzenie płatności bezgotówkowych przyciągnie dodatkowych klientów. Co za tym idzie zwiększy się sprzedaż i zyski firmowe. To krok w przyszłość – obecnie płatności kartą czy telefonem to już norma i gros klientów nawet nie przewiduje braku takiej możliwości w sklepie czy u usługodawcy. Klient nie powinien być zmuszony do szukania gorączkowo bankomatu, by zapłacić za towary lub usługi. Po takiej przygodzie niechętnie powróci do miejsca, w którym miał problemy z opłaceniem należności. Jednak wprowadzenie płatności bezgotówkowych to nie tyko wygoda klienta, ale także przedsiębiorcy – przechowuje on mniej gotówki, nie musi martwić się o wydawanie reszty, nie pomyli się w obliczeniach, a odpowiednio dobrany sprzęt pozwoli na bardzo szybką obsługę

Wprowadzenie płatności kartą przynosi zatem wymierne korzyści finansowe, bo brak takiej opcji powoduje zniechęcenie klientów, ich utratę, a tym samym odpływ pieniędzy i mniejsze zyski.

Połączenie fiskalizacji i płatności bezgotówkowych – kasoterminal

Małe i średnie firmy szukające możliwości wprowadzenia płatności bezgotówkowych powinny zainteresować się kasoterminalem iPOS. To kompleksowe urządzenie łączące w sobie kasę online i terminal płatniczy. Jest zatem szczególnie polecane firmom z branż, które już od przyszłego roku lub od roku 2021 będą miały obwiązek wprowadzenia kas online.

Co daje kasoterminal?

Kasoterminal to urządzenie na ladę do sklepu, salonu czy warsztatu, na którym można:

  • prowadzić sprzedaż,
  • wystawiać paragony (w tym z własnym logo),
  • wystawiać faktury,
  • przyjmować płatności kartą oraz gotówką,
  • komunikować się z dedykowanym przedsiębiorcy systemem webowym, który oferuje takie funkcje jak: obserwacja raportów sprzedażowych , zarządzanie gospodarką magazynową czy planowanie zakupów. Ponadto poprzez system można także zdalnie zmieniać ceny czy asortyment, a informacje o zmianach zostają wysłane do kasoterminala,
  • ważyć i skanować produkty, a także zarządzać gotówką poprzez podłączenie dodatkowych akcesoriów,
  • łączyć się bezprzewodowo z Internetem. Kasoteriminal ma wbudowany modem GSM, dzięki czemu przedsiębiorca nie musi dodatkowo dopłacać za łączność dla kasy online czy terminalna.

Skorzystaj z programu Polska Bezgotówkowa

Aby ułatwić przedsiębiorcom wdrożenie płatności bezgotówkowych powstała inicjatywa, której celem jest zniesienie kosztów instalacji pierwszego terminala płatniczego oraz użytkowania go przez pierwszy rok od instalacji. Projekt nazywa się Polska Bezgotówkowa i powstał jako współpraca Związku Banków Polskich, Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, organizacji płatniczych Mastercard i Visa oraz agentów rozliczeniowych.

Terminal płatniczy dostępny w ramach kasoterminala również może być dofinansowany w z Programu Polska Bezgotówkowa. Dzięki temu cena urządzenia jest obniżana o 420 zł. Ponadto przez pierwszy rok nie płaci się prowizji do wartości obrotu 100 tys. złotych. Z programu skorzystać mogą przedsiębiorcy, którzy nie akceptowali płatności kartą przez ostatnie 12 miesięcy i nie prowadzą firmy w systemie franczyzowym lub sieci mającej więcej niż 5 punktów.

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom w zakresie mediów społecznościowych, reklam i analiz. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

1. Informacje ogólne

  1. Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: https://www.mala-firma.pl
  2. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Pan Wydawca sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-855), przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, NIP 5833359472, KRS 0000791050.
  3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: redakcja@mala-firma.pl
  4. Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
  5. Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
    • Prowadzenie newslettera
    • Prowadzenie systemu komentarzy
  6. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
    2. Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).

2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora

  1. Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
  2. Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
  3. Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
  4. W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
  5. Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.

3. Hosting

  1. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: dhosting.pl

4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych

  1. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
    • firma hostingowa na zasadzie powierzenia
    • upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
    • firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
  2. Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
  3. Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
    • dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • oraz przenoszenia danych.
  4. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
  7. W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
  8. Dane osobowe są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że przesyłamy je poza teren Unii Europejskiej.

5. Informacje w formularzach

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
  2. Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
  3. Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.

6. Logi Administratora

  1. Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.

7. Istotne techniki marketingowe

  1. Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  2. Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
  3. Operator stosuje korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem, Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika.
  4. Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe.
  5. Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora.

8. Newsletter

  1. W przypadku dokonania zapisu na newsletter Twój adres e-mail oraz imię używane są wyłącznie w celu adresowania do Ciebie korespondencji elektronicznej.
  2. Twoje dane są bezpieczne - Operator nie przekazuje ich innym firmom. Są jednak przetwarzane przez Freshmail Sp. z o.o. na podstawie osobnej umowy.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować sie z Operatorem pod adresem e-mail: redakcja@mala-firma.pl.
  4. Okres przechowywania Twoich danych jest nieokreślony, ale w każdej chwili możesz się wypisać z newslettera.
  5. Pamiętaj, że masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Na Twoje życzenie Twoje dane mogą również zostać przeniesione do innego podmiotu.
  6. Możesz także wnieść skargę do GIODO, jeśli uznasz, że zasłużyłem ;).
  7. Wiedz też, że w związku z wysyłką newslettera nie występuje profilowanie na podstawie Twoich danych osobowych.

9. Podziękowania

Twoje zaufanie jest dla mnie bezcenne. Dziękuję za korzystanie ze strony Mala-Firma.pl oraz za subskrypcję newslettera.


Polityka cookies

1. Informacja o plikach cookies

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).

2. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
Save settings
Cookies settings