Prowadzenie sklepu internetowego może się wydawać łatwym sposobem na szybkie zdobycie pieniędzy. W końcu handel online w ostatnich latach stał się jedną z najbardziej dochodowych dziedzin biznesu.

Jednak jest to nieco bardziej skomplikowana sprawa, która wymaga dobrego rozpoznania rynku i stworzenia skutecznej strategii biznesowej. Sprawdź, co musi mieć sklep internetowy, aby zdobyć klientów!

Takie zakupy opłacają się wszystkim. Kupujący mogą na spokojnie przemyśleć zakup i wygodnie, bez wychodzenia z domu wybrać towar, który najbardziej ich interesuje. Sprzedający unika w ten sposób wielu kosztów związanych z koniecznością wystawienia towaru w sklepie stacjonarnym, wynajmem powierzchni, czy zatrudnieniem sprzedawców. Technicznie otwarcie swojego sklepy jest proste – wystarczy PrestaShop i pomysł. Jednak konkurencja jest spora i nie każdy odniesie sukces w internetowym handlu. Na co zwracają uwagę klienci?

Strona internetowa

Podstawową kwestią jest strona internetowa Twojego sklepu. Musi być dobrze zaplanowana i zaprojektowana. W tej kwestii warto zaufać specjalistom z CoolBrand, którzy zajmują się kompleksowym tworzeniem stron – od kwestii technicznych poprzez design i marketing. Strona internetowa sklepu powinna być:

  • przejrzysta – potencjalny klient powinien móc sprawnie poruszać się między podstronami,
  • intuicyjna – aby można było szybko znaleźć interesujący przedmiot lub usługę,
  • szybka – długi czas ładowania może zniechęcać potencjalnych klientów,
  • profesjonalna – strona jest wizytówką Twojej firmy, warto więc zadbać, aby wyglądała estetycznie i wzbudzała zaufanie.

Przed stworzeniem strony sklepu warto dobrze przemyśleć różne funkcjonalności oraz kategorie sprzedawanych towarów.

Filtry i wyszukiwarka

Niesamowicie ważną funkcją jest możliwość wyszukiwania konkretnych fraz. Dzięki temu potencjalny klient może o wiele szybciej odnaleźć interesujący go towar. Duże znaczenie ma także filtrowanie wyników. Dzięki temu zdecydowanie łatwiej jest dokonać wyboru między produktami z tej samej kategorii. Trzeba pamiętać o możliwie jak najbardziej szczegółowych filtrach, które pozwalają doprecyzować nie tylko ogólne cechy przedmiotu i jego wygląd, ale także różne, dodatkowe funkcje i udogodnienia, które posiada. Możliwość łatwego i skutecznego znalezienia interesującego produktu jest bardzo ceniona przez odbiorców.

Sprawna komunikacja

Na stronie musisz także umieścić dane kontaktowe, warto to zrobić w widocznym, łatwym do odnalezienia miejscu. Dobrym pomysłem będzie nie tylko podanie adresu email i numeru telefonu, ale także wzbogacenie strony o odnośnik do rozpoczęcia czatu z pracownikiem obsługi klienta.

Opinie klientów

Tym, co buduje pozycję Twojego sklepu, jest opinia w internecie. Satysfakcja kupujących jest bardzo skuteczną reklamą. Pozytywne recenzje są odzwierciedleniem wysokiej jakości towaru i profesjonalnej obsługi klienta. Na zadowolenie konsumentów pracuje się długo, jednak warto, ponieważ pozytywne opinie procentują później latami.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies.

Aby dowiedzieć się więcej poznaj Politykę prywatności oraz Politykę cookies.