21 kwietnia Google wprowadziło algorytm oceniający, czy Twoja strona internetowa prawidłowo wyświetla się na urządzeniach przenośnych. Jeśli tak nie jest, jej pozycja w wynikach wyszukiwania może znacznie spaść. Na szczęście dotyczy to jedynie wyników na urządzeniach mobilnych.
Jakie jest rozwiązanie problemu?
Naszym zdaniem, powinieneś zatroszczyć się o to, by Twoja strona była responsywna, czyli wyświetlała się dobrze na wszystkich urządzeniach. Klienci zaczynają zakupy od przeglądania oferty kilku firm na smartfonie, a następnie kończą zakupy w domu na komputerze. Jeśli Twoja strona nie pojawi się w wynikach wyszukiwania i jej przeglądanie będzie utrudnione (co jest ze sobą powiązane), stracisz potencjalnych klientów.
Rozwiązaniem sytuacji jest zatroszczenie się o prawidłową budowę strony. Można to zrobić przez kupienie odpowiedniego szablonu dla systemu CMS lub tworząc mobilną wersję strony.