Kampanie reklamowe w Internecie to dzisiaj chleb powszechny dla zdecydowanej większości marketerów.

Dlaczego? Duża liczba klientów szuka potrzebnych produktów lub usług właśnie w sieci, dlatego skuteczna promocja online to konieczność, żeby dotrzeć do tej grupy odbiorców. Jeżeli planujesz rozpoczęcie działań reklamowych online, musisz wiedzieć czym są tagi UTM i jak je prawidłowo tworzyć.

Co to są tagi UTM?

UTM to skrót od nazwy Urchin Tracking Module. Tym terminem określa się tagi dołączane do adresu URL. Po co? Żeby móc dokładnie sprawdzić, sąd wziął się ruch na Twojej stronie internetowej. Innymi słowy, dzięki tagom UTM jesteś w stanie wskazać kampanię, z której skierowany został analizowany przez Ciebie ruch. Dzięki temu możesz szybko ocenić, które kampanie reklamowe rzeczywiście przyniosły Ci najlepsze efekty, a co za tym idzie, również zoptymalizować przyszłe działania. 

Trzy podstawowe UTM-y to nazwa kampanii (ważne, jeżeli na raz prowadzisz lub prowadziłaś/eś ich kilka), źródło kampanii (miejsce, w którym ulokowałaś/eś link) oraz medium (informuje o tym, co zrobił użytkownik, że znalazł się na analizowanej stronie www).  

Jak tworzyć tagi UTM?

Wiesz już do czego mogą Ci się przydać tagi UTM. Wniosek jest prosty – w miarę możliwości zdecydowanie warto z nich korzystać. UTM-y ułatwiają zarządzanie kampaniami, ale musisz wiedzieć, jak je tworzyć, żeby korzystanie z tagów było proste i intuicyjne. Istnieje kilka podstawowych zasad, dzięki którym tagowanie UTM-ami faktycznie pozwoli Ci na sprawną analizę ruchu na Twojej witrynie. Jakich?

UTM-y przedstaw swoim współpracownikom. Dzięki temu cały zespół będzie miał możliwość korzystania z otagowanych URL-i i prawidłowego analizowania ruchu na stronie www. Omów z innymi pracownikami, w przypadku których analiza ruchu wchodzi mniej lub bardziej w zakres ich obowiązków, używane UTM-y.

Linki powinny być krótkie. Zbyt długie URL-e wyglądają jak SPAM i mogą być źle oceniane przez użytkowników. Poza tym, nie zapominaj o tym, że UTM-y widać w pasku adresu przeglądarki, dlatego przemyśl ich treść. Warto więc w miarę możliwości je skracać, dzięki czemu będą bardziej przyjazne dla odbiorców. 

Pamiętaj, że wielkość znaków używanych w UTM-ach ma znaczenie. Oznacza to, że musisz zwracać uwagę na to, czy piszesz PPC, czy ppc, jeżeli chcesz oznaczyć kampanię PPC (pay per click), jako źródło ruchu. Trzymaj się jednej pisowni. Stosując małą i dużą literę zamiennie narzędzia analityczne mogą rozpoznawać te UTM-y, jako różne źródła ruchu, co wprowadzi tylko niepotrzebny chaos. 

Nie stosuj polskich znaków. Mogą być źródłem niepotrzebnych problemów, dlatego lepiej zrezygnować z nich już na samym początku Twojej przygody z UTM-ami. Poza tym, nie należy używać również znaków specjalnych. 

Jak generować UTM-y? Okazuje się, że to wcale nie takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Najwygodniejszym rozwiązaniem będzie specjalny UTM generator, który wygeneruje dla Ciebie już otagowany link. Najczęściej musisz najpierw wpisać URL, a następnie wybrać odpowiednie tagi. Ręczne tagowanie URL-i jest czasochłonne i problematyczne, dlatego skorzystanie z buildera może okazać się dużym ułatwieniem. 

Podsumowując: w czasach, w których korzystanie z kampanii reklamowych realizowanych w Internecie jest tak istotne dla uzyskiwanych efektów sprzedażowych, marketingowych i wizerunkowych, musisz wiedzieć, które kampanie dały Ci najlepsze rezultaty. Analizowanie, z jakich kampanii faktycznie pochodzi ruch na Twojej stronie uprości tagowanie UTM-ami. 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies.

Aby dowiedzieć się więcej poznaj Politykę prywatności oraz Politykę cookies.